BIM September 2024
Jag tänker att jag ska ta ett ägglossningstest till idag. Blir de likadant idag så kanske jag får ta ett gravtest.
Vad är det för app ni använder till era tempningar?
Jag har knappt tempat pga glömmer och kommer på för sent men var liiite förkyld och då steg tempen till 37.08. Det lägsta jag haft är 36.40 i mitten av augusti, så jag försöker jämföra dagens tempningar med den. Är det en normal "låg" temp?
Jag misstänker ju att jag hade äl strax innan sen temphöjningen på 37.08. Nu tempar jag varje dag och har lagt in de senaste i fertilityfriend.
Ska det "hålla sig" runt 36.70-36.80? Är det målet? Har jag förstått det rätt i att När tempen sjunker är mensen påväg och om tempen fortsätter vara hög är det ett bra tecken? Mvh Temprookien
Tempare!
Som sagt så tempar jag nu endast. Jag beställde hen nc men har redan en termometer jag tempat med (med 2decimaler).
I fertiltyfriend och premom-appen förespås att min mens ska komma nästa helg. Jag har fyllt i hela denna veckans mätningar (mån-lör). Hur "vet" apparna när jag har förväntad mens? Har fyllt i att den är oregelbunden och inte dykt upp sedan 21 juli.. Tack på förhand 🙂
Hörrni! Cykel-update!
Jag har fått brunt på pappret idag när jag torkade mig. Känns som om det kanske kan vara en MENS på gång!! Förstå hur SJUKT! Cykeldag 56! Trodde inte jag skulle bli glad över en sån grej men joho då efter 56 dagar kan man visst bli det 😂
Skrev aåklart fel årtal!!!! hur kan man?? Kommer strax en ny länk 😂
ÄL+8 och jag mår alltid så pissigt under lutealfasen. Extra mycket nu när jag tar progresteron. Är så oerhört deppig, låg, självkritisk osv... Känslor som bara lägger sig som ett vått täcke över hela tillvaron. Släpper sen när mensen kommit eller varit några dagar. Just nu handlar det bara om att stå ut.
Inga som helst tecken på graviditet och tror inte heller på att det tar sig denna cykel då ägglossningen kändes lite oklar och "svag". Inte lika tydliga tecken som vanligt.
Har nu lärt mig att jag också blir oerhört uppblåst, trött, illamående och får huvudvärk från progresterontillskottet. Så det enda säkra graviditetstecken innan BIM är molvärk. Känner jag ingen sådan är jag säker på att det inte tagit sig.