Bonus tonåring
Din sambo är ett arsle. Sorry, men så är det. Han bemödar sig knappt att lära känna din äldsta, lägger krav på henne (vilket han har NOLL rätt att göra) och vill att hon ska vara någon hon inte är.
När hag var runt 12/13 började det skära sig rejält mellan min mammas sambo och mig och då har han varit i mitt liv sedan jag var 2 så han kom inte in som en ny person i mitt liv. Jag var också en generellt lugn person som föredrog böcker framför folk. Men att jag började ha egna åsikter om saker och ting, att jag ville veta vem jag var och min identitet hade han enormt svårt för. Att jag dessutom påpekade att han inte var min pappa hjälpte väl inte riktigt heller.
I den åldern kom även en kvinna in i min pappas liv. En kvinna som trodde att hon kunde bestämma över mig för att hon hade gift sig med min pappa. Det sket sig rätt rejält under många år men vi blev faktiskt vänner till sist.
Att din dotter går och gömmer sig på sitt rum för att slippa få skit från din än sambo är en stor röd flagga på honom. Att han anser att han har något att säga till om gällande hennes uppfostran är ytterligare en. Att tvinga till sig ömhetsbetygelser en tredje.
Sorry, men det bästa vore att ta bort honom ur hennes liv. Du ska skydda din dotter.