Inlägg från: Anonym (Rosa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosa)

    Väntar på plus!

    ersi12 skrev 2024-09-20 16:46:10 följande:
    Jag lät testet ligga några timmar och blev nyfiken (såklart?) när jag skulle slänga det, det fanns ett litet sträck. Vet att det räknas som ogiltigt och försöker att inte hoppas men ska testa igen om 2-3 dagar ☺️
    Har du bild på det testet? alltså efter några timmar. Intressant att se :)
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Pinpina) skrev 2024-09-20 20:18:57 följande:

    Så såg min ut flera timmar senare 🙄😅
    Oj okej, spännande att se när du testar igen om det är positivt 
  • Anonym (Rosa)
    Sofia10 skrev 2024-09-21 23:13:44 följande:

    Hejsan, hoppas någon svarar mig. Jag och min sambo hade sex 2 dagar innan beräknad ägglossning (Flo appen) testade 3&2 dagar innan BIM, negativt. Har alltid haft regelbunden mens men nu har den uteblivit. Gått 2 dagar nu utan mens, ingen mensvärk heller. Mår bara illa när jag äter. Vågar inte testa för att se resultate. Vad tror ni? 


    Hej! Har du några andra ?bevis? på att ägglossning skedde då? Tex test eller temp? Att bara gå efter en app är inte att rekommendera. Din kropp är inte en maskin och behöver inte hålla samma mönster varje månad eftersom jättemycket kan påverka din ägglossning. Antingen testar du igen eller så kanske din ägglossning skedde senare därför kommer mensen också senare. Lycka till!
  • Anonym (Rosa)
    Sparklinggrey skrev 2024-09-22 08:14:11 följande:

    Är på ÄL+12, tog test som visar gravid 2-3 veckor. Kan jag ha haft ÄL tidigare än jag trott? 


    Jag tog test ÄL+13 som också visade 2-3 veckor. Min bm sa att det inte är liksom exakt, för hur ska ett test egentligen kunna veta det exakt? Alla är ju också så himla olika..så tror inte du behöver oroa dig för det 😊
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-23 16:19:09 följande:
    Får nog komma tillbaka hit och göra dig sällskap 😕
    Testen har inte alls stegrat så som jag velat, tog ett nu på eftermiddagen som jag tycker är svagare tom så ingen bra magkänsla här.
    Har inte kommit något blod eller så men tror inte detta går vägen alltså....
    Hur ser dina test ut? Skickar lyckoönskningar ❤️
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-23 18:38:53 följande:
    Ja det längst upp är från i morse men sen tog jag ett i em som var svagare men tog inte med det i bilden. 

    Ja det är positivt absolut, men stegringen är väldigt långsam på en hel vecka känns det som? 
    Jag förstår hur du menar. kan du kontakta närmste VC för blodprov och mäta hcg? Så du ser att det utvecklas och ökar som det ska? ❤️
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-23 19:50:03 följande:
    Har aldrig behövt göra detta med tidigare barn så har inte tänkt på långt. Tänker avvakta ett tag till och se hur det artar sig men som sagt, har ingen bra magkänsla iallafall...
    Nä jag förstår ❤️ vilken dag är du på? Tänkte om du började testa före bim och du nu närmar dig/är strax förbi bim? Isåfall är ju inte strecken svaga. Kanske ta ett digitalt med veckor? men du känner din kropp bäst så klart. Önskar dig lycka till!
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-26 10:06:08 följande:
    Tog ett digitalt igår som fortfarande sa 1-2.. 
    Och stickorna blev svagare med så ganska inställd på att det skiter sig. Inget blod eller så ännu dock...
    Kommer fortsätta testa och konstigt nog är morgonens test starkare men får inte mycket hopp för det. 



    Åh förstår. Ja testen ser lite svaga ut där uppe , men testet idag ser ju jättebra ut! Kan du ha ägglossat senare? Skulle kanske ändå kontakta mvc om jag var du. Men önskar dig stort lycka till med allt! ❤️
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-26 12:46:09 följande:
    Ja känns jättekonstig! 
    Jag vet inte, fick ju ändå första svaga plusset 16/9 så borde ju ändå blivit starkare så som sagt har inte mycket hopp om det..
    Hatar ovissheten...
    Tack, det värmer ♥️
    Jag förstår. Jag hatar också ovissheten ❤️ hoppas allt ordnar sig för dig hur det än blir. Stor kram!
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-26 16:43:32 följande:
    Tack ♥️
    Hur har det gått för dig? ❤️
  • Anonym (Rosa)
    Emme11 skrev 2024-09-28 15:27:30 följande:

    Hej alla!
    Är på BIM+1  idag och tog ett clearblue ultratisift digital som visade negativt. är det någon som fått falskt negativt på dessa?


     nej tyvärr.. fått negativt när det var negativt, och positivt när jag var gravid 
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-30 18:25:56 följande:

    Tack för omtanken! 


    Orkar inte hålla på och testa mer känner jag!


    Ringde mvc i fredags för att se hur dem tänker men hon sa bara ja men har du fått positivt så är du ju gravid så vi bokar inskrivning.
    Var där idag och bröt mer eller mindre ihop när jag skulle förklara min oro över testen. 
    Får helt enkelt bete mig som jag är gravid men kommer inte tro på det förens jag sett den. Har bokat privat UL 21/10 ❤️


    Åhhh känner med dig! Och känner igen mig ❤️ testar typ varje dag och allt ser jättebra bra ut men vågar inte tro det heller.. har VUL 17/10. En evighet bort!

    Jag hejar på dig och tror att det kommer gå vägen 🙏🙏
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-30 20:24:14 följande:

    Men du har starka test eller? 


    Ja det känns så långt bort! Vilken vecka är du i? 


    Hade testen bara ökat så hade jag varit lugnare men tror som sagt inte det går vägen för min del ♥️


    Till saken hör att jag haft en uppsjö av olika tester hemma haha, så har liksom inte ett och samma märke så kanske är svårt att jämföra? Översta är bim+4, mitten bim+5 och blåa längst ner bim+6. Vad tror du? 
    Tycker mig också känna mindre symptom?


    Jag är bara i vecka 5(4+5) och har alltså vul i vecka 8(7+0). 

  • Anonym (Rosa)


    Blev så dålig bild innan så testar lägga in den igen
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-10-01 08:40:18 följande:
    Dem är ju starka! Hade mina test sett ut så så hade jag varit lugnare!

    Mina är mycket svagare och jag är i 5+5 idag.
    Var UL i 8+4
    Vilket datum blir ditt UL? Jag hoppas och tror som barnmorskan sagt till dig att ett plus är ett plus. Alla har vi olika hormonhalter i kroppen. Har du inga tecken på mf så bör man inte ta ut något i förskott ❤️ mycket lättare sagt än gjort dock, jag vet..
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-10-01 09:52:22 följande:
    21/10. 
    Ja när jag haft starka test med tidigare barn så känns det bara som att något är fel.. 

    Jobbigt att gå med detta och inte tro på att det ska vägen.. ♥️

    Jag vet. Ovissheten är en absolut pina! Det tär på en psykiskt så mycket..

    Först oroar man sig för om man ens kan bli gravid, sen oroar man sig för missfall. Det är så mycket värre att vara gravid än jag trott. Kanske också efter att man upplevt ett missfall tidigare. 


    Vi får kämpa på. En dag i taget ❤️

  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-10-01 10:43:59 följande:

    Ja precis, ovissheten! 


    Ja nu har jag ju barn sen innan men blir nästan ner nojig och orolig för varje barn 😕
    Har du barn sen innan? 

    Ja det får vi göra ❤️


    Åh, det är ju ändå en sorts tröst hoppas jag. Även fast jag förstår att hoppet och längtan är stort ändå ❤️

    nä jag har inte det.. detta blir första. Har dina tidigare graviditeter gått bra? 🙏
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-10-01 15:46:37 följande:
    Ja man är ju klart jätteglad och tacksam för dem barn man har ❤️

    Spännande!

    Ja, inte haft något missfall mer än supertidiga kemiska graviditeter så dem har gått bra 🙏🏼 
    Har tre barn som är 8, 6 och 3 ♥️
    Men åh, så mysigt! Får jag fråga hur gammal du är? 😊
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-10-01 17:29:17 följande:
    Jag blir 31 nu i oktober, hur gammal är du? 😊
    Åh så ?ung?! 🙏😅 jag är 89a så fyllde 35 för nån månad sen. Vilket ju också bidrar till all annan oro man har samtidigt.. men verkar kunna bli gravid hyfsat fort. Bara hålla tummarna att denna stannar ❤️
Svar på tråden Väntar på plus!