Inlägg från: Anonym (Villlämna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Villlämna)

En bra anledning till att skilja mig?

Hej 

Ska kortfatta detta 

Jag och min sambo har två små barn och vi bor på ett utsätta området. Jag har  fast jobb och tjänar 27k efter skatt. Min sambo har en låg lön på 18k efter skatt men just nu har 6 månaders kontrakt och tjänar 30k efter skatt. 

Min sambos mamma och hennes sambo samt deras barn bor på ett fint område, de bor på 4 rumslägenhet. Reser till Spanien varje år. Både min sambos mamma och  hennes sambo arbetar. 

Men min sambo swishar sin mamma varje månad, han påstår att hon inte har så mycket pengar. 

När min mans syster hörd om hur mycket han hjälper sin mamma, frågar hon med om pengar. Han swishat då och då men tillslut kom hon med 17k fakturan och han sa då nej. 

pengar till mamman är ett känsligt ämnen men har tagit upp detta om att han inte kan ge pengar till systern. Vi bråkade men han förstod tillslut. 

Nyligen gav han 3000k till mamman som födelsedagen present. 

Vi har delad ekonomi men sparar ihop för att köpa en lägenhet eller radhus. Vi har sparat typ 20k 😁

Tycker inte drömmen om att köpa ett radhus kommer att uppfylla med denna man som jag fortsätter vara med honom. 

• Svar på tråden En bra anledning till att skilja mig?
  • Anonym (Villlämna)

Tack för svaren. Jag läser här och tar in. Men fortfarande tror jag att det är min mans fel. Jag har en ensamstående mamma som jag inte hjälper ekonomisk. Vi hjälper varandra endast vid behov. Det var faktiskt min mamma som hjälpte oss när jag var student och under min föräldraledighet. 

Jag tror att min man vill visa falska bild om sig själv. Hans mamma tror jag inte att de har svårt att förstå ekonomi. Vem vill inte extra 1500kr i månaden? 

• Anonym (Villlämna)

Ja, tror inte att du har läst det jag har skrivit. Jag ger pengar varje månad och mamma blir arg om han inte ger. 

En gåva är okej om det är några gånger om året men varje månad? Till en mamma som har det bättre än oss. 

• Anonym (Villlämna)

Tack 
    Ja, jag vill ha en förändring, vill han inte det, då är det dags för mig att lämna. Jag har börjat titta på lägenheter nu men  vill inte lämna utan att vara tydlig med honom. 

Denna månad precis när lönerna kom, den 27, ringde hans mamma och grät att hon inte har råd med att köpa sina mediciner. Allså vi är ju Sverige och mediciner är Inte svindyra. Hon har diabetes och högblodtryck, så jag fattar noll. Hon sa att hon lånade pengar från andra för att köpa medicinen förra månad och nu är de slut igen. 

Hon sa att det känns som att hon inte har några barn 😁 och han hjälper inte henne. Nej, jag är så arg. OBS hon gjorde stort 50 års fest förra månad och varit i spainen i 5 veckor. 

Jag fyller 30 och vill resa men vi har inte ens råd. Jag vill ha en tvättmaskin för att underlätta vardagen men vi har inte råd efter två föräldraledigheter och en högskola studien. 

De vill bara utnyttja honom så gott det går och jag kommer inte orka om han inte sätta gränser. 

Obs han var långtidsarbetslösa när jag träffade honom. Jag trots studien försörjde oss båda genom ett deltidsjobb vid sidan. Det är de senaste två åren han lyckades hitta ett heltidsjobb. Han fortfarande inte har ett stabil jobb, då hans kontraktet går ut sista sep. 

Så jag kommer att fortsätta fortsätta ta de flesta hushållskostnad om han inte får något jobb efter att hans familj har utnyttjat honom. Jag orkar typ inte och ursäkta för ett långt meddelande. Jag måste utrycka mig. 

• Anonym (Villlämna)

Hej, 

Vi är gift på ett islamisk sätt. Vi är från Gambia och hans mamma är gift med en man från Sverige. Mamman har honom innan. 

Han och jag har samma bakgrund. Våra mammor flyttade hit från gambia tillsammans med oss. Man skickar pengar till anhöriga som bor kvar i landet som inte har pengar men inte en mamma som bor här och jobbar. Så nej, det är inte en kultur grej. Bara ett sjuk beteende. 
    Min mamma som är ensamstående beter sig inte så, utan vi hjälper varandra. 

Han motiverar detta  att hans  mammas man inte hjälper henne, mammas man jobbar deltid och att det är hans mamma. Allt han ger är okej 😁. Hon är hans ansvarig. 

• Anonym (Villlämna)

Oj, tack för att du förstår mig och hela grejen. Han bodde hemma när jag träffades honom, sedan blev han utkastade hemifrån. Han hade inte pratat med sin mamma i flera år, han bönade och ringde men mamman vägrade att ha kontakt med honom. Vi gift oss hans mamma var inte med, vi fick vårt första och andra barn,  hon ringde aldrig. Hon började ha kontakt med oss för cirka 1 år. Så ja det här är hans sätt att köpa deras kärlek. Som jag sagt förut, jag tror att det är han som började hela grejen och sedan blir dem giriga och vill ha mer. 

Vi ska prata under veckan för att se om han fortfarande tycker att det här är ok. 

Svar på tråden En bra anledning till att skilja mig?