Anonym (Villlämna) skrev 2024-08-31 11:00:03 följande:
Hej,
Vi är gift på ett islamisk sätt. Vi är från Gambia och hans mamma är gift med en man från Sverige. Mamman har honom innan.
Han och jag har samma bakgrund. Våra mammor flyttade hit från gambia tillsammans med oss. Man skickar pengar till anhöriga som bor kvar i landet som inte har pengar men inte en mamma som bor här och jobbar. Så nej, det är inte en kultur grej. Bara ett sjuk beteende.
Min mamma som är ensamstående beter sig inte så, utan vi hjälper varandra.
Han motiverar detta att hans mammas man inte hjälper henne, mammas man jobbar deltid och att det är hans mamma. Allt han ger är okej 😁. Hon är hans ansvarig.
Ja det är verkligen ett sjukt beteende! De verkar se honom som sin personliga spargris som hela tiden fylls på på ett magiskt sätt. Hur är de mot honom annars? Är de kärleksfulla mot honom eller är det här ett sätt för honom att köpa deras kärlek?
Jag hade i vilket fall som helst blivit galen. En tvättmaskin är liksom något ni kan spara ihop till på ttp ett halvår om han la de pengarna som han ger till mamman på ett sparkonto istället. Sjukt. Han måste sluta med det där. Och du behöver nog separera. Så får han försöka klara sig på sin egen lön. Då kanske det blir tydligare för honom vad han håller på med när du inte finns kvar och håller honom under armarna. Heja dig!