Inlägg från: Anonym (Galen.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Galen.)

En bra anledning till att skilja mig?

Han är galen.

• Anonym (Galen.)

Precis håller med dig, vadå månatlig gåva?För vad liksom? Hon har det ju bättre ställt än er med barn och tar 1500 kr varje månad och försvårar ert sparande. Gam utan skam i kroppen skulle jag säga. Självklart bra att ge sina föräldrar och se till att de alltid har det bra. Gäller tvärtom också man är familj, men det hon och din man gör är inte ok, låter mer som avgift till en gam. Du måste ta ett riktigt seriöst snack med honom. Va sysslar de med??

• Anonym (Galen.)
    Anonym (Villlämna) skrev 2024-08-11 11:08:28 följande:

Tack för svaren. Jag läser här och tar in. Men fortfarande tror jag att det är min mans fel. Jag har en ensamstående mamma som jag inte hjälper ekonomisk. Vi hjälper varandra endast vid behov. Det var faktiskt min mamma som hjälpte oss när jag var student och under min föräldraledighet. 

Jag tror att min man vill visa falska bild om sig själv. Hans mamma tror jag inte att de har svårt att förstå ekonomi. Vem vill inte extra 1500kr i månaden? 

Du tänker rätt. Snällt av din mamma. Man hjälper ju sin familj när det behövs :)

Förstår att det inte handlar om skilsmässa bara sådär utan det de gör är fel och du vill ha förändring. Prata med honom. Inte friskt beteende av hans mamma och syrra.
Svar på tråden En bra anledning till att skilja mig?