Inlägg från: Anonym (Blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blä)

Fyfan på måndag är semestern slut. Hade lätt kunnat leva framför Netflix.

45 år är jag och har jobbat heltid sen jag var 19. 

Så less på jobbet. Att ha en chef som styr. Kollegor som är otrevliga (inte alla såklart) och det värsta: känslan av att ibte vara fri. Att man måste vara på jobbet vissa tider.

Jag hade lätt kunnat leva som sista veckan på semestern: framför netflix med god mat och godis. Sova ut, ta promenader, träna utan tider att passa
     Va uppe sent om man vill för man kan sova ut.

Känner fler så här? Vill inte jobba 5 dagar i veckan 8h om dagen. Orkar inte, men måste ju pga inkomst.

Har ångest inför måndagen att senesteen är slut.

• Svar på tråden Fyfan på måndag är semestern slut. Hade lätt kunnat leva framför Netflix.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-08-11 00:09:37 följande:

Varför har du en chef dä? Du är väl inte ett barn?

? Jag är ju anställd. Då har man ju en chef.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Gnr) skrev 2024-08-12 07:21:15 följande:

Gå ner i tid!
    Om du inte förköpt dig eller har skaffat bördor i form av dyra levnadsomkostnader eller skulder så är det fullt genomförbart att leva på boendekostnad+5k i månaden.
    Borde gå lätt att jobba halvtid eller lägre om jobbet är mer välbetalt än vården/restaurang etc.

Jag är sparsam så skulle kunna gå ner i tid men känner att jag behöver pengarna för att jag vill spara till barnen och ha en buffert om det behövs. 

Har dock inte superhög lön så skulle förlora ganska mycket på att gå ner bara till fyra dagar i veckan.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Micke) skrev 2024-08-13 08:33:27 följande:

Så på 26 år har du inte lyckats hitta ett arbete du trivs på, inte lyckats spara ihop pengar så du kan gå ner i tid eller sluta arbeta helt? 

Ja, detta är konsekvensen av vad du gjort i 26 år, eller kanske vad du inte gjort. 

Hur många kan sluta jobba och leva på sparpengar i min ålder? Trodde inte det var möjligt om man inte var född i en rik familj
Svar på tråden Fyfan på måndag är semestern slut. Hade lätt kunnat leva framför Netflix.