• Anonym (Blä)

Fyfan på måndag är semestern slut. Hade lätt kunnat leva framför Netflix.

45 år är jag och har jobbat heltid sen jag var 19. 

Så less på jobbet. Att ha en chef som styr. Kollegor som är otrevliga (inte alla såklart) och det värsta: känslan av att ibte vara fri. Att man måste vara på jobbet vissa tider.

Jag hade lätt kunnat leva som sista veckan på semestern: framför netflix med god mat och godis. Sova ut, ta promenader, träna utan tider att passa
     Va uppe sent om man vill för man kan sova ut.

Känner fler så här? Vill inte jobba 5 dagar i veckan 8h om dagen. Orkar inte, men måste ju pga inkomst.

Har ångest inför måndagen att senesteen är slut.

• Svar på tråden Fyfan på måndag är semestern slut. Hade lätt kunnat leva framför Netflix.
  • Anonym (Kaffedraken)

Varför har du en chef dä? Du är väl inte ett barn?

• Anonym (Blä)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-08-11 00:09:37 följande:

Varför har du en chef dä? Du är väl inte ett barn?

? Jag är ju anställd. Då har man ju en chef.
  • Anonym (654)

Känner samma. Har därför ansökt om sjukersättning. 

Ska kanske tilläga att jag har levt på aktivitetsersättning i många år....

Fatta vad chill att slippa jobba. 

• Postman

Känner precis detsamma, jag är sjukt lack på att jobba. Tyvärr behöver jag inkomsten. 

• Lynx123

Byt jobb! Ta tag i saken NU och gå en utbildning. Du kommer garanterat inte ångra dig!!!

• Dexter dot com

Jag trivs på jobbet men inte så mycket att jag vill jobba heltid så jag drog in på utgifterna och gick ner i arbetstid vilket är otroligt skönt.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Alla är olika, men jag tror inte att de flesta vill leva på Netflix och promenader hela livet. Det är chill några veckor, men blir nog tråkigt i längden. 

Däremot villl man vara fri som du skriver, eller ha ett jobb man trivs med. Kanske slippa jobba heltid.

Att du behöver inkomst kan du inte göra mycket åt. Ett fungerande välfärdssamhälle bygger på att de som kan försörja sig själva, gör det. Din arbetssituation kan du däremot göra något åt. Kan du byta jobb? Söka andra tjänster? Kanske byta yrke, karriärväxla? Du är inte för gammal för det.

• Anonym (V)

Jag lever så. Tittar på Netflix och tar promenader ibland. Men inte fan känner jag mig fri. Aldrig jobbat pga ångestproblematik och svårt socialt. Känner mig ej fri .

Inte tillräckligt med pengar för att kunna flytta eller ens handla mat så jag blir mätt. Känner mig utesluten ur samhället. Skulle vilja ha ett jobb där jag bidrog till något och var uppskattad. Samt att någon sa hej till mig ibland. 

• Anonym (Byt)

Byt jobb! Antingen bara arbetsplats eller även yrke. Du kommer att bli grymt bitter om du håller på som du gör nu. Kasta inte bort ditt liv! Det finns jobb som känns roliga och meningsfulla. Vet ju inte din ålder men jag vet folk som utbildat sig och bytt yrke i femtioårsåldern. 

Svar på tråden Fyfan på måndag är semestern slut. Hade lätt kunnat leva framför Netflix.