Har makten slutat att utgå från folket?
Varför påstod du att förslag om regler i Svenska kyrkan skulle strida mot svensk grundlag? Det stämmer ju inte?
Jag kan utveckla mitt svar mer.
Det ska vara en ömsesidig dialog;)
Ser inte du att det skulle leda till konsekvenser om vi förbjöd brudöverlämningen?
Då ska du ha med i beräkningen att Svenska kyrkan gör viktiga insatser för den lilla människan och att det finns en risk att endel inte vill betala kyrkoskatten i ren protest. För alla tänker inte som dig och tycker inte överlämningen är ett stort problem, endel vill ha det så för att vi har gjort det till en tradition även om traditionen är osvensk.
Lämna dina värderingar åt sidan för en stund. Så ska jag sedan besvara din fråga =)
Om du lyckas så ska jag utveckla mitt svar. Om du misslyckas och duckar frågan (igen) så får du inget svar ;)
Att jämföra sig med Danmark är bra. Då Danmark också har en fantastisk demokrati och ett bra samhälle.
Danmark må ha gått om oss från att Sverige hade en starkare ekonomi på 50, 60 och 70 talet. Vi måste inte bli bättre än Danmark då jag önskar dem fortsatta framgångar. Vi ska fokusera på att bli bättre oberoende hur bra det går för Danmark.
Sverige är en av världens finaste demokratier.
Vilket semantiskt svammel.
Nej det är inte olämpligt att en präst argumenterar för/övertalar någon att gifta sig i enlighet svenska kyrkans traditionella ceremonier utan tvärtom så är det är bra att kyrkan lyfter fram det olämpliga med en ceremoni som har sin grund gamla och osvenska traditioner (där kvinnan behandlas som en ägodel som en man ger till en annan).
Svenska grundlagar, särskilt Regeringsformen, ger trossamfund omfattande rätt att bestämma över sina egna ritualer och religiösa praxis. Denna rättighet är skyddad genom religionsfriheten och så länge verksamheten inte bryter mot annan svensk lagstiftning, såsom diskrimineringslagen eller andra civilrättsliga bestämmelser så kan trossamfundens själva fatta beslut kring sina egna ritualer och ceremonier. Därför är ditt påstående om att Svenska Kyrkan skulle bryta mot svensk lag om den inte tillät brud-överlämning helt fel.
Då önskar jag sossarna ett stort lycka till, för det lär behövas ;)
En sida av myntet är tydligt?
Vet du vad?! Du är inte så tokig ändå. Det har blivit uppenbart att M och S är av samma skrot och korn.
En andlig uppenbarelse har passerat igenom min kropp.
Min polett har slutligen trillat ner!
Tack för hjälpen =)
Ja, det är väl inte så konstigt att SD ses som ett alternativ när SD inte har hunnit skadat stadsförvaltningen i lika hög utsträckning som veteranerna. Än värre blir det när sånna som dig tycks vilja leva i förnekelse och är oförmögen till att kritisera ideologiska beslut, eller förlåt, du stödjer endast det du tror på och lyckas med konststycket att bortse från verkligheten..
Jag har svårt att förhålla mig till ensidiga narrativ men ser att SD framväxt faktiskt beror på sossarnas och moderaternas maktmissbruk. Du kan tacka public service för det eftersom det är tydligt att politiker inte har lyssnat på sina väljare. Demokratin ska trotts allt utgå från folket men nu vet folket inte vad man ska utkräva från demokratin.
Någonstans tror inte jag att du är så dum att du inte förstår att socialdemokraterna faktiskt har skadat statsförvaltningen men tyvärr upplevs du som dum när du på ett sjukligt sätt (enligt mig) vill skydda socialdemokraterna genom skademinimering och det gör du genom att ständigt flytta fokus. Det sorgliga är att du tror att jag inte ser eller hör när andra partier gör fel och tycks tro att jag resonerar som dig. Jag klarar av att vara klarsynt.
Det är chockerande att se när dom tre musketörerna på ett aggressivt och på ett utstuderade sätt går in för att misstolka. Den som inte ger vika ska minsann lynchas och inte någonstans finns ett intresse av att vara lyhörda inför andras perspektiv.
Alla partier och ideologier tåls att diskutera men du har tyvärr tappat din trovärdighet när du aktivt blundar för socialdemokraternas maktmissbruk. Jag sväljer inte vad alla politiker säger och med det sagt är inte SD fläckfria. Men jag måste hantera dig på ett annorlunda sätt och det är av strategiska skäl.
Är det någon du ska kritisera så är det socialdemokraterna och moderaterna, för du har glömt att det är väljarna som väljer. Det är väljarna som har tappat förtroendet för veteranerna och det är med all rätt då det finns både belägg och bevis för att demokratin inte förvaltas väl.
Jag kan utgå från mig själv, jag skulle vilja ha ett högre förtroende för M och S, men förtroende är något som förtjänas och ingenting som man bara får.
Om vi ska ta hänsyn till EU- valet så förstår jag att SD inte har något förtroende för deras förslag var faktiskt inte bra ( jag klarar av att vara klarsynt där också).
Men likt förbannat blir vi alla grundlurade när det gest väldigt lite utrymme att diskutera chat control. Public service misslyckas igen med att säkra våran demokrati.
Om public service hade lagt lite mer energi till att upplysa folket mer så även hade poletten trillar ner hos Ylva Johansson.Men men, hon är ju närmare döden än livet så hon har inget att förlora när hennes diktatur-förslag får genomslag.
I slutändan är det väljarna som väljer och det går inte blunda inför att SD är Sveriges näst största parti. Dock är det problematiskt att veteranerna inte värnar om demokratin.
Det är solklart att socialdemokratiska sympatisörer inte ser detta som ett problem och gör allt för att tillfoga sig kontroll och makt för egen vinning.
Socialdemokraterna är en bunt hycklare som ger sken av att partiet står för rättvisa och demokrati😂
Det värsta är att många sympatisörer tycker att det här är rätt. Varför inte flytta till Kina om man vill ha ett totalitärt samhälle?
Inte konstigt att makten inte utgår från folket längre?
Sossarna har fått hybris!