Anonym (Maktlös) skrev 2024-08-13 13:20:26 följande:
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Osynliga aktivister, så var namnet.
Du kan tänka dig hur mycket skada socialdemokraterna har orsakat.
Är sossarna kapabla till att nästla sig in i statsförvaltningen, ja då ger jag inte mycket för en myndighetschef som föredrar korruption framför demokratin.
Sossarna är verkligen maktgalna! Fan, önskade att jag gick lyckligt ovetandes.
Fan, det är kört.
Du missförstår.
Det är inte sossarna som placerat Lisa på migrationsverket. Hon har sökt sig dit själv eftersom hon har ett intresse av frågorna. Precis som hennes kollegor. Det uppstår en kultur, en konsensus, där det är OK att agera aktivistisk i sin myndighetsroll.
-
Varför är så mycket av media vänster? För att folk med vänsteråsikter är de som söker sig till journalistutbildningar till att börja med och som där hamnar i en bubbla där man bekräftar varandras åsikter som "korrekta" och sedan hamnar alla dessa individer på olika positioner inom svensk media där de sprider detta vänster-narrativ.
Varför är tjänstemän på länsstyrelser så ... "engagerade" ... i miljöfrågor? För at de har det intresset från början, läser miljökurser på högskolan (och formas i samma tankesätt allihop) och sedan hamnar som handläggare och tillståndsgivare och där gör "det som är rätt".
Och så vidare.
Det är inte ett parti som placerat dem där men de tränas, och verkar sedan, i en miljö, en bubbla, där deras synsätt är det "rätta".
.
Case in point:
261 "opolitiska" tjänstemän vid regeringskansliet skrev år 2018 under ett brev där de förklarade att de var "oroliga" för att en ny regering (borgerlig) skulle rasera "värdegrunden" som de ansåg gällde på regeringskansliet.
Som om en blå regering inte skulle vara fri att själva definiera "värdegrunden" när de röstats fram till makten.
kvartal.se/artiklar/opolitiska-tjansteman-i-politiskt-upprop/