Inlägg från: Anonym (Göran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Göran)

Har makten slutat att utgå från folket?

Många beslut tas i EU?

jag har svårt att tro att en majoritet av väljarna vill ha utvecklingen vi har fått i Sverige. 

finns det något område som inte är i kris. 

skola vård omsorg rättsväsendet energipolitiken invandrings/flyktingspolitiken, familjepolitiken, försvaret osv osv. 

vi som är något äldre (jag är 57 år född 1967) kan jämföra hur Sverige var när jag växte upp och byggde upp mitt liv. 

Det är koas i Sverige numera. 

privatiseringar, mångkultur, arbetslöshet, bostadsbrist, ungdomar som mår dåligt, uppgivenhet, allt handlar om pengar, uteliggare, skottlossningar, sprängningar, infiltrerade myndigheter och företag. Otrygg arbetsmarknad, utslagning, bristande underhåll av infrastrukturen, digitalisering, kärnfamiljen finns inte längre, skilsmässor, ensamstående, allt ska vara PK.

pengar sex utseende prestationer ett försvar som är tillintetgjort  egoismen är påfallande. Splittring konflikter. 

allt detta är pga politiska beslut  

det spelar ingen roll hur vi röstar  alla partier är mer eller mindre överens i de stora frågorna  

så JA vi som är folket har ingen makt och kan INTE påverka politiken  

högern raserar välfärden vänstern återställer inte välfärden när de har majoritet  

vi som är knegare har inget parti som värnar om oss.

idag är vi lätt utbytbara  socialförsäkringarna är sämre och att bli sjuk arbetslös kan innebära ekonomisk ren fattigdom och misär.   

Sverige är skuldsatt, svensken är skuldsatt. Det ser inte bra ut. 

nu får gärna tro på det politiska systemet  jag gav upp och röstade inte i förra valet.  Jag har uppfattningen att det stora raset kom redan under 70-80-talet men blev tydligt under 90-talet  

felaktig politik under många år sen kom BILDT och lade grunden till det vi har idag  Det är väl inte detta Sverige vi vill ha.

Svar på tråden Har makten slutat att utgå från folket?