Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Råd sökes

Låter jättejobbigt. Jag hade vestibulit rejält mellan cirka 19-35-års ålder. Det enda som hjälpte var xylocain (bedövningsge)l. Mha det kunde jag ha sex ibland men fick i princip alltid brännande smärta efter. Då smörjde jag rejält med xylocain igen. Jag ville ju ha sex - och kunde vara upphetsad men det gjorde ont ändå. 

jag fattar hur mycket detta påverkar ett förhålland. det är extremt jobbigt för båda. För mig har det nu nästan helt fått över. det blev bättre för varje barn jag födde och efter 3 var det klart bättre. 

för mig var nog upprepade svampinfektioner också en orsak- jag hade inte fattat att det var det jag hade för det gav sprickor och torrhetskänsla och skav snarare än flytningar. Jag behandlar nu med kapsel svamp-hämmande medicin så fort det är på gång. 

jag är själv läkare och läste på så mycket jag bara kunde hitta om detta medan jag hade problem och det finns så mycket råd så man blir trött Eftersom känslan är att inget funkar ändå när man är drabbad.

jag skulle verkligen rek bedövningsgel eftersom det är dumt även för smärtsignalleringen att gå runt med smärta samt så lindrar det völdigt bra i stunden. för mig så påverkande det inte det som är skönt utan tog bara bort den brännande smärtan som jag led av i hela underlivet.
    men kanske har din sambo andra smärto/påverkas på annat sätt.

lycka till 

Svar på tråden Råd sökes