Råd sökes
Hej!
Jag och min sambo har varit ihop sedan 2016 och har ett barn ihop. Hon har vestibulit eller vulvodyni som det heter nu. Vi har inte legat med varandra sedan runt 2018, hennes sexlust är inte lika hög som min och det har jag förståelse för. Någon gång i månaden så går vi till sängs och har väldigt trevligt ända fram tills vi ska försöka ha vaginalt sex, hon får alltid liksom leda för jag vill inte flyga på och trycka in i henne och göra henne illa. Det funkar kanske någon minut och hon kan få in mig kanske ollonet och någon cm till sen är det stopp (jag är verkligen inte superstor utan snarare medel skulle jag säga) vi avslutar alltid när säger att det inte går och så tar hon hand om mig sen är vi färdiga. Hon har deltagit i någon online grupp för kvinnor med samma problem och fick övningar som hon skulle göra, dom gjorde hon kanske 2 gånger sen la hon ner det, samt att hon smörjer sig dagligen men det verkar inte hjälpa. Trodde aldrig att jag skulle säga att jag är trött på avsugningar men det är jag tamigfan, jag vill ligga med min partner. Är det någon här som har/har haft vulvodyni? Vad gjorde ni för att underlätta? ( Måste säga att jag har alltid varit förstående och respekterat hennes problematik och det gör jag fortfarande, jag har aldrig tvingat henne till något för det kommer vara göra det värre för henne)