• Anonym (Ralf)

Få ut kontanter?

Jag är i behov av kontanter. Speciellt i mindre valörer som 20-sedlar. Det är ju inte bankerna grej längre och därför undrar jag hur jag borde göra.

OBS, jag håller inte på med något som är olagligt.

• Svar på tråden Få ut kontanter?
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-14 11:41:31 följande:
    Du får väl fråga banken om du är intresserad. 

Jag fick de pengar jag skulle ha och valören bryr jag mig inte ett skit om. 
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:30:07 följande:

Du slog in en jämn summa, fick ut en 20-lapp och påstår att du fick rätt summa?

Med tanke på att du undviker att berätta dels den korrekta summan, dels vilken automat det gäller, så känns inte detta trovärdigt. 

Men jag vet att du brukar stå på dig fast du blir överbevisad, så du får gärna fortsätta tro att man får 20-lappar i bankomaten. Men llämna inte det som tips till andra. 

Självklart fick jag rätt summa. Undviker? Nej, jag har redan svarat att det var 2-300kr. Och nej, jag minns inte exakt om det var 200kr eller 300kr, utan antingen eller. Men vad spelar det för roll för dig? 

Nej, jag tror inte att man får 20-lappar i bankomaten. Däremot vet jag att det hände mig en gång i bankomaten vid/på mitt jobb.  

Nej, jag har inte lämnat det som tips till andra. Enbart att man kan ta ut pengar i bankomaten, växla eller ta ut i butik. 
    Här skriver du ett tips.

Bankomaten som funnits de senaste 25 år fungerar fortfarande utmärkt att ta ut pengar från. Annars går det oftast i stora matvarubutker, ex Coop. 

• Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-14 11:41:31 följande:
    Du får väl fråga banken om du är intresserad. 

Jag fick de pengar jag skulle ha och valören bryr jag mig inte ett skit om. 

Med tanke på att du undviker att berätta dels den korrekta summan, dels vilken automat det gäller, så känns inte detta trovärdigt. 

Men jag vet att du brukar stå på dig fast du blir överbevisad, så du får gärna fortsätta tro att man får 20-lappar i bankomaten. Men llämna inte det som tips till andra. 

Självklart fick jag rätt summa. Undviker? Nej, jag har redan svarat att det var 2-300kr. Och nej, jag minns inte exakt om det var 200kr eller 300kr, utan antingen eller. Men vad spelar det för roll för dig? 

Nej, jag tror inte att man får 20-lappar i bankomaten. Däremot vet jag att det hände mig en gång i bankomaten vid/på mitt jobb.  

Nej, jag har inte lämnat det som tips till andra. Enbart att man kan ta ut pengar i bankomaten, växla eller ta ut i butik. 
    Här skriver du:

Men ja, man kan få 20-lappar i bankomat... 

• EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:45:52 följande:
    Här skriver du:

Men ja, man kan få 20-lappar i bankomat... 
    Vilket var det jag fick. Jag vet nu att det var ett engångstillfälle (för mig och andra) i den specifika bankomaten. 

Men återigen, vad rör det dig? 
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:43:38 följande:
    Här skriver du ett tips.

Bankomaten som funnits de senaste 25 år fungerar fortfarande utmärkt att ta ut pengar från. Annars går det oftast i stora matvarubutker, ex Coop. 

Ja? Menar du nu helt plötsligt att det inte får att ta ut pengar ur en automat? (Observer att jag skrev pengar, inte specifikt valörer). 
  • Anonym (H)

Hon skrev 20-lappar, inte en 20-lapp. Udda, onekligen, att få ut sådana ur en bankomat men det är fullt möjligt att uppnå summorna 200 och 300 kronor med hjälp av 20-lappar. 
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-14 12:00:48 följande:
    Vilket var det jag fick. Jag vet nu att det var ett engångstillfälle (för mig och andra) i den specifika bankomaten. 

Men återigen, vad rör det dig? 
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 11:43:38 följande:
    Här skriver du ett tips.

Ja? Menar du nu helt plötsligt att det inte får att ta ut pengar ur en automat? (Observer att jag skrev pengar, inte specifikt valörer). 
    Med tanke på trådens ämne så är det ju ett felaktigt råd.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 12:24:32 följande:
    Hon skrev 20-lappar, inte en 20-lapp. Udda, onekligen, att få ut sådana ur en bankomat men det är fullt möjligt att uppnå summorna 200 och 300 kronor med hjälp av 20-lappar. 
    Hon skrev även så här:

Kan vara en engångsgej men fick ut bla en 20-lapp så sent som förra vecka på en svensk bankomat vid litt jobb. 

Så jag tror vad jag vill om hennes 20-lappar, hon vet ju inte själv vad som gäller eller hur det gick till. 
  • Anonym (?)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 12:24:32 följande:
    Nej det är inte omöjligt att komma upp de summorna, saken är den att bankomater inte ger ut 20 lappar men EpicF hävdar på att hon minsann fick ut det förra veckan (som var ett tag sen så hon minns inte hur mycket hon tog ut), hon hävdar även att hon vet flera som det. All info som finns på nätet står att minsta valören är 100lappar, därför ifrågasätts det om hon inte missminner sig
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 13:05:24 följande:
    Med tanke på trådens ämne så är det ju ett felaktigt råd.
    Nej, om man inte kan ta ut pengar från butiken så finna det inget ts kan göra. 
  • EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-14 13:07:26 följande:
    Hon skrev även så här:

Kan vara en engångsgej men fick ut bla en 20-lapp så sent som förra vecka på en svensk bankomat vid litt jobb. 

Så jag tror vad jag vill om hennes 20-lappar, hon vet ju inte själv vad som gäller eller hur det gick till. 
    Bla en 20-lapp. Skrev aldrig att de andra sedlarna inte var 20-lappar. 

Hur det gick till? Ja, som det brukar gå till. Man stoppar in sitt bankomatkort (en plastkortmed en magnetskriva) i en bankomat, slår in sin 4-siffrade kod (ex 1234), sekicer i lämpligt belopp (ex 300kr), trycker på "ok/enter" och väntar på att pengarna kommer ut. Med pengarna kommer också ett kvitto. 

Eller menar du att det gör till på ett annat sätt? Observera att det är  Sverige, men tekniken gäller alla länder som har bankomater. 

Men återigen, vad spelar det för roll för dig? 
  • Krocko
    EpicF skrev 2024-08-14 10:42:17 följande:
    Det får du fråga banken om, eftersom det är du vill veta. Jag bryr mig inte. Fick ut den summan jag skulle ha. 

Nu frågar vi inte banken för vet inte vilken bank det gäller, utan vi frågar dig.

Om det här var för en vecka så så måste du ju komma ihåg om du fick fem 20-lappar eller inte, varför svarar du ens annars i en tråd där TS är ute efter tjugor?

Svar på tråden Få ut kontanter?