• Anonym (Ralf)

Få ut kontanter?

Jag är i behov av kontanter. Speciellt i mindre valörer som 20-sedlar. Det är ju inte bankerna grej längre och därför undrar jag hur jag borde göra.

OBS, jag håller inte på med något som är olagligt.

• Svar på tråden Få ut kontanter?
  • Anonym (Annica)

Fråga min mamma!   Skämt åsido så får hon in massa kontanter i små valörer eftersom hon är ansvarig för lotterierna i pensionärsföreningen. Så du kanske kan kolla med någon som kan tänkas få in mycket kontanter, typ fikaförsäljning i idrottsklubb, loppis, Bingolotter, etc. Grönsakshandlare på torget kanske? 

• EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-08 20:30:59 följande:
    Så du knappade in att du ville ha typ 520 kr?
    Det är ett tag sedan så vad jag tog ut kommer jag inte ihåg lek jag noterade att det var 20-lappar med. 
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2024-08-09 11:17:41 följande:
    Det är ett tag sedan så vad jag tog ut kommer jag inte ihåg lek jag noterade att det var 20-lappar med. 
    Det var ju förra veckan? All info jag hittar på nätet är att de minsta är 100lappar.... jag vill inte säga att du ljuger men...
  • Anonym (Hm)

Gå till närmaste kiosk och fråga om du får växla Från kortet?

• EpicF

Anonym (?): Som jag sa så var det nog ett engångstillfälle, iallefall för mig. Ja, förra veckan var ett tag sedan. 

Vet dock att andra har fått det lite då och då de senate 10 åren. 

• Anonym (Farmor)

Växlar på Coop inga problem

• Anonym

Bankomater är självklart inte kapabla att göra engångs-undantag. 

• Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-09 11:17:41 följande:

Förra veckan. 

Eftersom man inte kan ta ut mindre än 100  lappar så stämmer det inte. 

• EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-09 17:37:23 följande:

Förra veckan. 

Eftersom man inte kan ta ut mindre än 100  lappar så stämmer det inte. 

Ja, förra veckan. Nja, där fick jag endel 20-lappar. Har sol sagt hänt andra lite då och då de senaste 10 åren. 

Men vad spelar det för roll för dig? Det hjälper knappast ts. 
  • Anonym (l)
    EpicF skrev 2024-08-09 20:01:24 följande:
    Ja, förra veckan. Nja, där fick jag endel 20-lappar. Har sol sagt hänt andra lite då och då de senaste 10 åren. 

Men vad spelar det för roll för dig? Det hjälper knappast ts. 
    Stenkoll för någon som inte så länge sen bodde i Norge.
Svar på tråden Få ut kontanter?