Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Skaffa en sladdis

Vsr visserligen inte 40+ men var 39 när jag fick min andra. Det skiljer 11 år mellan syskonen. Jag tycker att det klart är värt det! Ja, den fysiska orken finns. Däremot en annan sorts själslig trötthet som jag inte riktigt var beredd på. Jag har redan gjort allt det som jag nu går igenom igen. Och jag kan ärligt säga att det inte bara är kul. Det är mysigt med en liten och jag är tacksam över att jag har barnet. Men det jag förlorar är tid med den äldsta. För den lilla tar all tid och all min energi. Ibland får jag lite ångest över att jag blir för gammal när den lilla blivit myndig. Men på det stora hela överväger ändå det positiva. 

• Anonym (A)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-02-03 22:45:07 följande:
    Tack för att du delar med dig. Det är jätteintressant eftersom jag står och väger för och nackdelar och blir 38 i sommar. Vad fint att få höra både ärliga och negativa saker men ändå att det var värt det i det stora hela. Hur gamla är dina barn nu?
    Mina barn är 12 och 1. =) De har trots åldersskillnaden en fin relation till varandra. Den äldsta tar hand om den yngsta ofta. Jag tror inte (eller jag är nästan säker) på att du inte kommer ångra en sladdis. Visst man är lite äldre och lite mer sliten, men det är ändå magiskt att få börja om.
  • Anonym (A)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-02-04 16:00:42 följande:
    Jo, förlåt. 39 var du. 
    Jag är 40 nu =) Både graviditeten, förlossningen och återhämtningen var det inga problem med! Det är mer att jag är psykiskt tröttare 
Svar på tråden Skaffa en sladdis