Inlägg från: Anonym (Z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Z)

Kub

Ja tyvärr. Under min senaste graviditet upptäcktes det på ultraljud att fostret hade dött i 13+1. Bara någon dag innan ultraljudet. Hade gjort flera ultraljud under graviditeten som sett normala ut. Hade till och med gjort ett ultraljud vad som var 2-3 dagar innan fostret dog. (Gjorde flera ultraljud tidigt pga hade gjort insemination och då ingår ultraljud samt pga min oro då jag haft flera missfall innan). 

Man kan gå i flera veckor eller till och med månader utan att kroppen fattar att fostret dött. Det kallas missat missfall/missed abortion.

Detta blev ju inte lugnande alls, men med allt detta sagt så är det ju betydligt större chans att allt är bra med din graviditet än att det inte är det.

• Anonym (Z)
    Anonym (Gravid2024) skrev 2024-08-06 00:16:51 följande:

Jag beklagar!

Ja min förra graviditet så gjorde jag ultraljud i 9+4 men då mätte bebis bara 7+4 så fick ju abortpiller osv... 
    Så denna gång såg allt bra ut i 7+4 men allt kan ju hända under de veckorna fram till 12+5 som jag är i idag. Får helt enkelt se idag vad som ses på ultraljudet. Är så fruktansvärt nervös och så orolig... Ska dit klockan 10 :// Måste dit själv också då min sambo jobbar. Tänker bara hur jag ska reagera själv om de är dött.. 

Ja, det är svårt tänka positivt och inte oroa sig, särskilt när man haft negativa erfarenheter innan. Jag beklagar ditt MA också och håller tummarna för allt ser bra ut imorgon och att du får en härlig bebis om sådär 27 veckor ungefär :D
Svar på tråden Kub