Inlägg från: Anonym (Ester) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ester)

Min granne blir dagligen misshandlad

Hej! För några månader flyttade ett par in i mitt hus som jag behöver råd om hur jag ska hantera. Innan sommaren ringde jag polisen när han misshandlade henne grovt. Jag rusade upp och pratade med dem. Men de var knappt kontaktbara. Jag sa hur som helst till honom att jag skulle ringa polisen om han inte omedelbart slutar. Det gjorde han inte. Misshandeln blir istället ännu värre.
    Polisen var jättebra och kom supersnabbt, men nu är han hotfull mot mig och, det stora problemet är att tjejen blir slagen dagligen.
    Jag hör hur hon skriker och blir så rädd hur detta ska sluta. Nu under sommaren hör jag henne varje dag. Det är dock inte en sinnessjuk situation som första gången, utan mer att hon skriker till och kvider. Men det kommer såna incidenter hela tiden. Eftersom jag nu är på helspänn hela tiden blir jag uppvarvad och stressad varje gång. Och nu sitter jag här och oroar mig igen för jag hörde henne precis 
    Att ringa polisen hjälper inte när det är på den här lågintensiva nivån som bara pågår hela tiden. Plus att de kan inte göra så mycket när hon inte vill samarbeta.
    Jag har tänkt att jag ska försöka prata med henne igen. Han är alltid hemma så det är inte helt enkelt. Hon blev väldigt glad och tacksam när jag kom upp första gången när hon verkligen var illa ute. Vill göra något för henne.Men vad är bäst? 

Svar på tråden Min granne blir dagligen misshandlad