• Anders 386

Tjejer tröttnar

Anonym (Jag) skrev 2024-08-05 20:26:58 följande:

Känns igen så väl. Så trist när man kan skaffa nya snygga klänningar och tränat sig i så gott som perfekt form, men det går helt obemärkt förbi. Men när det kommer till att ha sex så är man genast värd att lägga massa tid och energi på. 

Det leder till att man känner sig utnyttjad, som att man bara är bra att ha sex med. Då är det väl inte så konstigt att man tappar lusten?

Och hur ofta får männen beröm???
    Många män lever i ett förhållande där partnern förväntar sig beröm och uppmärksamhet medan dom själva mest får pekpinnar om sitt utseende och förväntas åtrå sin hustru utan att själva få känna sig åtrådda....

En man som aldrig får känna sig åtrådd tröttnar snart på att ge sin partner ständigt beröm.  
  • Anders 386
    Anonym (Pfff) skrev 2024-08-08 21:44:42 följande:

Jag snarare att det är män som tappar det. De överrepresenterar otrohetsaffärer också och är bteydligt mer utseendefixerade än kivnnor. 

Män är dessutom kända för att behandla kvinnor med "bäst före datum" och det räcker att du får nån rynka eller nåt för att vara ute helt. 

Sen så är hela den där grejen om passion i ett förhållande något man jobbar på tillsammans och kan inte klandra ena eller andra parten. Båda två ska bidra med lika mycket för att det ska bli bra så om din kvinna inte bidrar och tappar lusten, se vad som fick henne att tappa det. Var det kanske så att ni slutade gå på dejter`? Ta nån resa eller göra allt det fina ni brukade?

Jag tror det där är en myt och utbredd felaktighet. 
    Jag tror att anledningen till att mannen tröttnar är något som skapats av kvinnans låga sexintresse - det är alltså kvinnans ointresse för sex som ligger till grund för att mannen söker sig till andra. 
Svar på tråden Tjejer tröttnar