Inlägg från: Anonym (Förklaringen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förklaringen)

Tjejer tröttnar

Jag har i år låtit håret växa till längre tills det såg närmast ovårdat ut.
    I torsdags fick min man köra förbi klipphaket och jag berättade noga att jag skulle beställa klipptid.
    Jag fick tid 24 h senare, fredag kl 16.15, vilket jag berättade för min man direkt där i bilen.

Efter fredagens klippning och komplett styling med betydligt kortare hår åkte jag direkt till vänner där vi skulle äta middag, han tog sig dit själv.

Säger han något om att jag varit hos frissan? Ser han det?

Nä.

En kvinna som känner sig som en del av inredningen snarare än en levande varlese blir inte särskilt intresserad av att fortsätta äktenskapet.

• Anonym (Förklaringen)

Förut brukade jag göra en massa saker för att uppvakta.

Man lagar god mat, man köper underkläder, jag köper små saker som han tycker om, böcker som han önskat läsa, jag vet vad han tycker bäst om i allt från färger på kläder och material i hushållsföremål till smak på glass till godis till nötter till dessert till bröd till alkohol, och jag köper eller lagar det när jag får tillfälle.

Man gör hemmet fint till jul och påsk och midsommar, skapar trivsel och håller reda på även hans släktingar och vad de gillar och önskar sig när det är dags för födelsedagar och studenter. Själv har han ingen aning och det är alldeles för jobbigt att faktiskt ringa eller texta till någon mer nära som vet. Min man kämpar fortfarande med att komma ihåg namnen på barn i släkten som har funnits i 6- 8 år och som vi träffar 3 ggr årligen.

Tillbaka får kvinnan oftast mycket mindre omsorg och engagemang, och de flesta relationer tar slut om kvinnan börjar spegla, dvs bestämmer sig för att göra samma som han gör och inte mer.

Då tycker mannen nämligen att hon är otrevlig och egoistisk.

• Anonym (Förklaringen)
    Anonym (partyglad) skrev 2024-08-08 23:48:24 följande:

Sune. 

Ja det finns gott om pratkvarnar och erfarenheter dina av kvinnliga sådana är dåliga. Vet inte om det handlar om kvinnligt respektive manligt beteende eller om det helt enkelt beror på personlighet eller rentav stress. Gissar de sistnämnda. Om jag är stressad märker jag som kvinna att jag lyssnar sämre, Sällan hänger det ihop med en arrogans.

Överfört till TS.

Tror ni kvinnor separerar om mannen lyssnar klent eller alltför sällan tar in deras ämnen ordentligt?

Där är flera män i Lyxfällan som hos coachen plötsligt upptäckt och förvånat säger "Jag förstod nu att jag aldrig har lyssnat ordentligt på min kvinna. Inte en enda gång på hela relationen".

Själv hade jag aldrig stått ut med den sortens inkompetens men en del förälskade kvinnor gör det uppenbarligen.
  • Anonym (Förklaringen)
    Anonym (Seriemonogami) skrev 2024-08-12 06:22:51 följande:

Det finns seriemonogama av bägge kön och seriemonogami kan förklara att man tröttnar. 

En seriemonogam tycker det är tråkigt om man inte är nykära, så varje relation har en utgångstid på 2-4 år nästan oavsett hur fantastisk partnern än är. Man tröttnar ändå.

Varför inte bara vara poly ha öppna relationer osv då? Kanske nån undrar men det är inte samma sak. Man gillar tvåsamhet och monogami , men man behöver byta ut den man är monogam med.

Så mellan relationer finns det kanske en överlappande period där man inte är monogam, eller avbrott där man är ensam. 

Är man sådan kan man inte heller vara öppen med det, för man vet antagligen inte ens om att man är sådan själv eller så vet man att det skulle skrämma bort eventuella partners.

Det kan ta 20 år innan man faktiskt tröttnar och det har också lite att göra med hur mycket partnern har fläskat till sig under tiden. 
Svar på tråden Tjejer tröttnar