Inlägg från: Anonym (Medelålders man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Medelålders man)

Tjejer tröttnar

Jag har fått erfara och lära mig att en kvinna inte kan vara kär i en man som hon har fullständig kontroll över? Det sägs vara tekniskt omöjligt eftersom denna känsla sitter i exakt samma del av hjärnan ..
    Tror detta är problemet många gånger i kombination med att vi män blir för snälla och att vi anpassar oss för mycket till kvinnorna. Köper massa grejer och kommer dragandes med dyra saker på födelsedagar mm.. Menar att man som man måste vara just man, ha sina egna åsikter och egna intressen.. helt enkelt ha ett eget liv vid sidan om den man är i förhållande med, för annars tappar man attraktion hos kvinnor .. som dessutom ofta är bättre på just detta, Det är iaf min erfarenhet och har blivit lämnad av vad jag tror ca denna anledningen? vilket jag såhär i efterhand förstår, det handlar om att göra sig attraktiv och funkar tyvärr inte att luta sig tillbaka och inte engagera sig i den man är tillsammans med ..
    Kvinnor klarar sig bättre eftersom vi män söker trygghet i större grad, vi är lite lata och bekväma helt enkelt.. och kvinnors innersta dröm verkar vara passion och bra sex, trygghet o ekonomi mm är inte så viktigt som många män tror. 

Anonym (Duh) skrev 2024-08-06 01:00:16 följande:

Till personen ovan

Du vet att det är en väsentlig skillnad mellan att bry sig om sin kvinna och att vara en toffel?

Jodå jag förstår den skillnaden, tyvärr tror jag inte det räcke så långt med att bara bry sig om sin kvinna. Det var lite av själva poängen? 
    Anonym (Duh) skrev 2024-08-06 23:21:36 följande:
    Fast nej, det var ju inte vad du sa.

Du sa att man inte skulle ge upp hela sitt liv för att behaga en kvinna och detta handlar om att vara en toffel. 

Vi diskuterade dock inte toffleri utan om kvinnor som tröttnar på män som inte uppskattar dem.

Det går alldeles utmärkt att uppskatta sin kvinna utan att samtidigt bete sig som en tofflande nickedocka som inte har en egen åsikt eller ett eget liv. 
    Ja, tycker vi säger samma sak. Vi kan kalla det toffel då, vi är överens om att det inte är attraktivt.. så lev ditt egna liv, inte kvinnans?självklart ses man varje dag ändå, hörs av, dejtar, visar uppskattning mm 

Jag håller med dig <partyglad> och kan sätta mig in i <förklaringen> oxå. 
    Dock framgår inte nyanserna i förklaringen, dvs stämningen mellan kvinnan och mannen. Skulle säga att det i många fall klagas mycket på oss män, det är hela tiden saker som vi inte uppfyller i era ögon. Allt detta ältande kan dra ner stämningen rätt ordentligt, och då kommer allt det fina ni gör i skymundan tyvärr. Så som du själv säger handlar det om att hitta en balans som funkar, ni får försöka hitta vad vi män attrahera av och vise versa.. det handlar inte om att ge presenter och göra saker i huset, det är fint såklart men inte det vi går igång på (eller iaf jag). Vi vill som ni vara attraherade, ha en skön kommunikation, ha en snygg tjej, ha bra sex, få lite beröm ibland, höra att vi suger mm .. ja listan kan göras lång, men göra saker i huset i kombination med dålig stämning kommer man tyvärr inte så långt med. 
    Sen är det ganska många kvinnor i detta forumet som faktiskt verkar ha just en offerkofta på sig. Det är inte bara oss män allt skit beror på.. 

höra att vi duger skulle det vara så ingen tror något annat :) 

Ja precis, det förstår jag så det handlar ju om att vara attraktiv och att både kvinnor o män måste upprätthålla just detta. Därav mitt första inlägg i denna tråd, som jag tror en del män fallerar på ibland.. 
    Sen måste ju ni kvinnor oxå se till att vara attraktiva. Jag tycker det är fint om ni klär upp er och gör er fina men tror eg inte det är det jag går igång på i ett långt förhållande. Tror det här med relationer tyvärr är ett litet spel, att man måste vara lite strategisk och aktivt tänka på hur man attraherar den andra.. så saknas attraktionen kanske kan försöka hitta lite av det man var när man träffades en gång i tiden. Sen tror jag det är bra för oss män att inte helt veta var vi har er, det ska kännas tryggt men inte för tryggt .. för då blir många av oss för slappa och anstränger oss inte tillräckligt. Får man till den balansen samtidigt som man har respekt för varandra så tror jag han kommer notera dina kläder mer .. om förhållandet är lite halvtråkig så hjälper det tyvärr inte så mycket att man fixar sig med nya kläder, frisyr mm .. tror mer det är ni kvinnor som gillar att vi män har en schysst stil, gör vid oss mm.. absolut trevligt när ni klär upp er mm men inte det som skapar attraktionen tänker jag, det andra måste vara på plats först. En sak som jag gillar eller taggar på är om ni kvinnor gör lite oväntade saker, som får en att börja tänka lite .. vad hände nu liksom. Kan vara så enkelt att ni går ut o festar med era tjejkompisar en dag (om ni inte brukar det).. eller att ni blandar en drink och tar en festkväll med mannen, vad som helst som är utanför det vanliga och som anspelar lite på hur man träffades en dag från allra första början, hur man var då 

Anonym (BBW) skrev 2024-08-08 11:43:42 följande:
    Låter trist, Som tur är så har jag en man som värkligen visar uppskattning för det jag gör och den jag är och inte minst lägger han märke till och uppskattar när man gjort något extra. 

Reagerar lite på ordet duger. Vill inte märka ord men jag skulle aldrig stanna i en relation där jag duger då det för mig känns lite som att man är någon form av reservplan innan något bättre dyker upp.

Skulle aldrig säga till gubben att han duger. Han är underbar och det visar jag i ord och handling efter bästa förmåga och dagligen uppskattning från gubben men aldrig i form av att jag duger. 

Hårklyveri kanske men för mig är det viktigt att inte var den som duger. Detta gäller oavsett om det gäller i relationen eller på arbetet eller liknande för mig är det nästan en förolämpning att säga till en kollega att det dom gjort duger. 
    Jomen håller med; order duger var mer ett ordval förnyat beskriva. Menar mer att uppmuntra varandra istöllet försatt klaga och klankà ner som nog tyvärr förekommer ganska ofta .. vilket fint förhållande du verkar ha, grattis och bra jobbat 👏 

Ja då förstår jag om det känns lite svårt eller trist att få till den sista dimensionen. Har själv varit i ett 20 årigt förhållande men delade på oss till sist. Har ni kärleken och respekten kvar så är ju det en bra grund, då finns det ju bra möjligheter att få till några kvällar med lite passion mm. Men tror man måste avvika lite från det vanliga för att komma dit då, sen vet man ju inte vad den andre tänker innerst inne. Blir han glad om du går ut så tror jag han vill att du ska göra mer saker ?utan honom?.. och det kan ju trigga igång det mer igen. Jag tror inte att vi män generellt vill att ni ska se ut som för 20 år sen .. attraktion kan man skapa i alla åldrar. Vi män vill ju att ni ska vara kvinnliga, klä er kvinnligt, håll  gärna i skaplig form, var tjejer liksom .. o samma för oss män då.. egna intressen, egna vänner etc  tror jag skapar attraktion, medför ny energi in i förhållande mm. Inte fastna med sin partner, inte fastna i gamla hjulspår.. Ditt sk case tror jag är väldigt vanligt? 

Svar på tråden Tjejer tröttnar