Hur blir det egentligen efter ca 3 månader
Jag har haft samma problem med min tjej som idag är 4 månader. Hon har HATAT vagnen och endast kunna sova om hon får sova kloss intill mig. det har varit så mycket mer krävande än vad jag någonsin kunnat föreställa mig, och har varit så ledsen för att jag inte kunnat ta någon mysig barnvagnspromenad som jag så längtat efter under graviditeten.
hörde också att det skulle bli enklare efter 3 månader med behovet av närhet, och till viss del blev det nog det. Men det brors ju också på vad man jämför med då behovet fortfarande är stort. hon har inte ro att somna själv i vagnen men om jag nattar henne i famnen eller vid bröstet kan jag oftast lägga ner henne sen, dock vagnar hon alltid efter nästan exakt 30 min. Enda sättet att få henne att sova ordentliga tupplurar (90-120min) på dagen är att ha henne i bärsele, vilket knäcker min rygg så vissa dagar har det blivit en hel del tårar när jag kämpar för att natta henne på annat sätt (både från mig och bebis då haha)
värst av allt är allas kommentarer om att ?jag måste lära henne vagnen?. blir Så ledsen av att få dämmande kommentarer när man kämpar på som tusan här hemma och det är de enda jag vill att hon ska gilla?
iibland känns det som att det aldrig kommer vända vad gåller detta så erfarenhet från andra som kan uppmuntra tas tacksamt emot