Inlägg från: Anonym (Nina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nina)

Tramsiga karlar, så avtändande!

Fram tills jag var typ 25-26 fanns det såna killar i min umgängeskrets. Anledningen till att jag umgicks med dem var för att jag alltid varit en som tar stort ansvar för andra och ofta får en storasyster/mamma-roll, det är ju jättepraktiskt för omogna människor. De visste att jag kommer ta hand om dem när de fuckade upp och jag skulle inte be dem dra åt helvete när de drog sina jobbiga pranks som andra tjejer, med all rätt, skulle gjort.

Anledningen till att de sedan över tio år tillbaka inte längre finns i min umgängeskrets är att jag bröt med dem. Jag gjorde det tydligt att jag inte tyckte de var roliga och att jag inte ville vara deras barnvakt längre. Antingen fick de växa upp och bete sig som vuxna människor eller så drar jag. Och de undrade såklart varför jag hade blivit en sån tråkig bitch helt plötsligt. Men jag är lyckligare utan dem i mitt liv, och när jag brutit med dem hittade jag kloka och mogna människor att umgås med istället. Det skulle jag aldrig ha gjort så länge jag umgicks med killarna som man knappt ens kunde ta med på krogen utan att de hamnade i bråk pga sin brist på social kompetens.

• Anonym (Nina)

Ni som tycker detta är ett typiskt beteende på landet... Jag är i såna fall tacksam att jag växte upp på rätt sida av landsbygden i såna fall 😁 visst fanns det några riktiga lurkar som spenderade dagarna med att dricka hembränt även i min by men de flesta jag växte upp med var hårt arbetande lantbrukare som var stenhårt uppfostrade till att vara hederliga män och respektera kvinnor. Min egen farsa skulle aldrig ha accepterat ett sånt beteende hos mina bröder och hade någon av männen i min familj fått för sig att lägga av en brakare och garva åt det när mamma var i närheten hade de flugit ut med huvudet före. Hela familjen och även andra familjer hade enorm respekt för mina föräldrar, och tacka gudarna för det, när jag läser den här tråden...

Svar på tråden Tramsiga karlar, så avtändande!