• Anonym (Trött på trams)

Tramsiga karlar, så avtändande!

Jag har bara haft tre långa förhållanden sedan jag blev vuxen, resten har varit kortare förhållanden och romanser. I alla mina långa förhållanden har dessa killar/män blivit så jävla jobbiga, tjatiga och tramsiga när vi varit ihop ett tag och de känner sig bekväma med mig. I början var de romantiska och helt underbara! Jag blev så trött på allt jävla trams hela tiden! Jag tycker det är roligt någon gång ibland, men är det oftare så blir det riktigt jobbigt och avtändande! 

En tjejkompis och jag pratade om vad våra män brukade göra. Hon berättade att han kunde ställa sig framför henne när hon satt i soffan och fisa henne i ansiktet, han tyckte det var jättekul. Ja jag hade också en sån, som tyckte det var kul att fisa hela tiden och garva. Tror karlar att vi vill ha sex med någon som fiser oss i ansiktet? Man blir så jävla avtänd tillslut. 

På Flashback är det mest män, jag läste en tråd om just att tramsa med sin äkta hälft, det skrev om tramsiga saker som de tyckte var roligt att göra med jämna mellanrum. När jag sa till han med fisarna att sluta tramsa så sa han bara att tramsa rimmar på ramsa, hihi. En annan tyckte det var så kul att smyga upp bakom mig och dra ner mina byxor när jag stod och diskade. En gång är det kul, men inte flera gånger! En tredje upprepade samma saker jämt, berättade samma historier hela tiden under hela vårt förhållande. Han sade att han inte ens kom ihåg att han berättat det flera gånger redan. Han skämtade om samma, samma, samma saker hela tiden, tror de att man tycker det är roligt att höra samma skämt jämt!? 

Är det vanligt att män är såhär? Är det mest yngre män, eller? Jag är lite över 40 och har nyligen träffat en man långt över 50 som har vuxna barn. Jag tror inte han är likadan, han verkar inte vara så omogen! Är det mest omogna män som håller på såhär? Eller har ni andra erfarenheter av att äldre män också är så? 

Hur ska man få dem att förstå att man inte tycker det är kul, när man säger det gång på gång och de svarar att de tycker det är kul?

• Svar på tråden Tramsiga karlar, så avtändande!

Oj, 4 tummen ner men ingen som vågar skriva något..? Är ni lika omogna och tramsiga själva? 😊

• Anonym (Kvinna)

Fick oxå föera tummen ner på min trådstart igår. Var bara en fråga då så jag fattar inte ? men iaf
    jag tror att vissa män som är så här förblir så här hela livet. Det är deras humor helt enkelt. 

• Anonym (Abc)

Ja. Många av oss är tyvärr 12 år rent mentalt.

Hej, tack för att du svarade! Jag det är jättekonstigt att man får en massa tummen ner på en fråga eller en personlig åsikt eller upplevelse! Vissa har väl ett tråkigt liv helt enkelt. Har du också erfarenhet av såna män? De är sjukt jobbiga, äckliga och avtändande! Jag börjar komma upp i åren och tänker inte acceptera sånt skit längre, det är inte okej att de inte bryr sig om att man säger till dem gång på gång och ändå fortsätter. Jag vill ha en mognare partner. Jag tror inte att min nya kommer att bli sådär patetisk iallafall, men du har nog rätt i att vissa är så och kommer alltid att vara.

Anonym (Abc): Jag märker det på alla era tummar ner. Är ni 12 år när det gäller allt annat också? Då förstår jag varför folk är som de är! Tur att jag äntligen träffat någon som inte stannat i 12-årsåldern!

• Anonym (Tjolahopp)

Jag tycker snarare att det är "äldre män" i 50-åldern och uppåt som blir clowner och pajaser privat och på.jobb. 

Har inte annars levt med någon som hållt på med fisar och annat. Förstår att det är störigt. Är männen skåningar? Det är nämligen mitt intryck av skåningar. Bullriga skratt och högljutt skojande!

• Anonym (Tjolahopp)
    Anonym (Tjolahopp) skrev 2024-08-05 07:14:40 följande:

Jag tycker snarare att det är "äldre män" i 50-åldern och uppåt som blir clowner och pajaser privat och på.jobb. 

Har inte annars levt med någon som hållt på med fisar och annat. Förstår att det är störigt. Är männen skåningar? Det är nämligen mitt intryck av skåningar. Bullriga skratt och högljutt skojande!

TS: Ja, avtändande med för mycket flams och trams.
  • Anonym (Y)

Ska jag döma av mina personliga erfarenheter är det inte vanligt. Har haft flera relationer men det du beskriver är tack och lov inget jag känner igen från någon man jag har varit tillsammans med.

• Anonym (Ella)

Jag känner inte igen det här alls. 

Jaha, nej ingen av dem är skåning faktiskt.

Svar på tråden Tramsiga karlar, så avtändande!