Inlägg från: Anonym (Rita) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rita)

Nytt jobb + resor redan inbokade

Jag tycker att man talar om sådant redan innan papper är påskrivna, dvs samtidigt som man tackar ja till jobbet så berättar man om bokade resor och kollar upp om det är okej att ta ledigt/semester. Jag förstår inte varför du inte talade om det direkt? När du kollar med arbetsgivaren får du ju nu säga att du kan/ska avboka om det inte fungerar, men jag gissar att de inte kommer vara jätteglada över att du inte sa det här från början.

• Anonym (Rita)
    jennsan11 skrev 2024-08-06 12:48:08 följande:
    Okej, det enda som var bra med din kommentar var att jag var beredd på det värsta - vilken inte inträffade. Det var helt lugnt för mig att vara ledig, så allt är inte alltid så illa som man tror. Men jag fattar att det bästa hade varit att säga det från början.
    Jag förstår att jag inte skrev det du ville höra, men det var ju tur att de var ok med det. Ta bara med till framtiden att alla arbetsgivare inte kommer kunna släppa iväg till semester hur som helst. Så även om du tycker att jag är jättedum som säger att man bör tala om sådant direkt, så är det ändå ett tips att göra det nästa gång, för din egen skull och för arbetsgivarens.
Svar på tråden Nytt jobb + resor redan inbokade