• Jemp

Vilken bank är snällast när man har barn?

CBF skrev 2024-08-04 15:04:54 följande:
    Jag vet det är det som är konstigt.. Enligt handelsbankens kalkyl gick det också ihop men inte när vi ansökte om lånelöfte.. 

Vi har 44,000 och 36,000, 3 barn, 1 bil, 1500kr i CSN. Inget annat att ta hänsyn till direkt!
    Och hur mycket i handpenning?
  • Jemp
    CBF skrev 2024-08-05 15:14:27 följande:
    Vi har försökt boka möte med handelsbanken, men de vägrar ha personliga möten gällande bolån! Helt knäppt tycker jag.. hade velat göra så precis som du gör man ingen verkar vilja ta emot oss! Har du tips på bank?
    Va? Är det lokala kontoret du kontaktat då? 
  • Jemp
    CBF skrev 2024-08-05 15:48:57 följande:
    Japp! De bara fortsätter hänvisa till hemsidan hela tiden.. " vi bokar inga personliga möten om bolån"! Otroligt frustrerande 
    Förstår att det är frustrerande! vi hade personligt möte med dem när vi fick vårt, både jag och flera vänner har upplevt Handelsbanken som ?snälla?. Men det är ett par år sedan.
  • Jemp
    Anonym (SHB är inte kloka) skrev 2024-08-05 20:08:36 följande:
    Nix, vi har lämnat Handelsbanken nu för att vi efter 25 år som kunder inte ens kunde få ett möte i höstas för att förklara en ganska komplex låne- och dödsbosituation. Då hade vi noll i lån som ingångsvärde.

Handelsbanken var lustigt nog den enda av alla tillfrågade banker som inte beviljade bolån på det sätt vi önskade, och varför ska jag hålla på och fjäska för min egen bank när andra rullar ut röda mattan, erbjuder amorteringsfritt och gratis tjänster och 1,25% ränterabatt utan krav på kapitalflytt?

De måste ha rökt svamp eller något när de satte sin nya stelbenta policy.
    Spännande att de uppmuntrar till att boka möte på sina sidor då? 
Svar på tråden Vilken bank är snällast när man har barn?