Inlägg från: Anonym (SHB är inte kloka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SHB är inte kloka)

Vilken bank är snällast när man har barn?

Jemp skrev 2024-08-05 15:54:09 följande:
    Förstår att det är frustrerande! vi hade personligt möte med dem när vi fick vårt, både jag och flera vänner har upplevt Handelsbanken som ?snälla?. Men det är ett par år sedan.
    Nix, vi har lämnat Handelsbanken nu för att vi efter 25 år som kunder inte ens kunde få ett möte i höstas för att förklara en ganska komplex låne- och dödsbosituation. Då hade vi noll i lån som ingångsvärde.

Handelsbanken var lustigt nog den enda av alla tillfrågade banker som inte beviljade bolån på det sätt vi önskade, och varför ska jag hålla på och fjäska för min egen bank när andra rullar ut röda mattan, erbjuder amorteringsfritt och gratis tjänster och 1,25% ränterabatt utan krav på kapitalflytt?

De måste ha rökt svamp eller något när de satte sin nya stelbenta policy.
  • Anonym (SHB är inte kloka)
    Jemp skrev 2024-08-05 21:47:51 följande:
    Spännande att de uppmuntrar till att boka möte på sina sidor då? 
    Ja inte vet jag varför de gör det, för det enda man får vid bolån är "fyll i en låneansökan via vår hemsida" och i den kunde vi givetvis inte redogöra för det som var.

Så det enda som hände där var att vi efter drygt två veckor fick ett nej, vilket är lite komiskt när man inte har några lån och vill låna till ca 1/5 av sina tillgångar.
    Men då hade vi givetvis redan gått vidare med andra långivare.

Igår var vi nere för att avsluta konton på SHB och då stod där ett ungt par som ville öppna konto. Inte heller det kan man längre göra i SHB fast man står på deras kontor, utan då ska man först maila och "ansöka" om att få lov att ha ett konto hos dem.

Far åt pipsvängen säger jag.
Svar på tråden Vilken bank är snällast när man har barn?