Inlägg från: Anonym (Ledsen blivande mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen blivande mamma)

    Ej uthämtat paket av misstag som kostar skjortan

    Känner mig så ledsen, irriterad och nästan lite lurad. Jag är höggravid och ska bli mamma för första gången. Jag har beställt babygrejer för att förbereda inför lillens ankomst. I veckan hämtade jag ut ett paket från ett känt babyföretag, men behövde hjälp att hämta ut det från PostNord pga att paketet var så stort, så jag bokade in min mamma som kom och hjälpte mig. När vi hämtat paketet lämnade jag det i hallen i min lägenhet och vi åkte till landet i några dagar. Av en slump var jag inne och tittade i PostNord-appen idag och ser att det står att ett paket har returnerats. Jag fattar ingenting, jag har ju hämtat ut paketet? Snabbt öppnar jag mitt paket och inser att det bara ligger en sak i denna gigantiska förpackning. Jag har alltså helt missat att det var två paket som har kommit från företaget, trots en beställning. Jag ser sedan att detta kommer kosta MINST 300 kr i avgift nu när det har skickats tillbaka. Jag fick varken aviseringar eller påminnelser om detta paket från PostNord, då hade jag givetvis hämtat ut det direkt och det har varit högst oklart att det har varit två paket. Jag är som sagt höggravid, ska ha barn om några veckor och har redan en ansträngd ekonomi. Jag känner mig helt överkörd och så djävulskt ledsen. Jag är verkligen alltid så noga med sådant. Nu ska jag betala massa pengar för något vars värde inte ens är i närheten (beställningen i sig var ganska dyr, men det som befann sig i just det paketet som skickades tillbaka var rätt billigt). Dessutom har jag ingen aning om hur jag ska få tag på paketet nu. Antar att det kommer kosta ytterligare att skicka ut det igen? På företagets hemsida står det bara att det skickas tillbaka och att man debiteras, men ingenting mer..? Kundtjänst har såklart stängt på helger. Inget telefonnummer utan bara mejl såklart. Känner mig så orolig och nervös i hela kroppen, har inte kunnat sova något inatt.. :( Har någon varit med om något liknande? Finns det något man kan göra? Jag vill verkligen inte betala den här j*vla avgiften, utan vill bara att de löser detta?.

  • Svar på tråden Ej uthämtat paket av misstag som kostar skjortan
  • Anonym (Ledsen blivande mamma)
    Lynx123 skrev 2024-08-04 07:09:57 följande:

    Har du kollat med PN att det inte ligger kvar någonstans? I appen brukar man kunna ändra upphämtningsdatumet om man vet att man inte hinner. Det tar ju 10 dar till ett par veckor innan sista upphämtning.

    Men går det inte så går det inte. Förstår att det känns surt men det är inte hela världen. Försök att inte tänka på det så mycket - det är sådant som händer.


    Enligt appen skickades paketet tillbaka i förrgår. Det har redan hamnat på deras lager igen verkar det som, så det är nog kört. Blir bara irriterad över att det känns som att jag aldrig fick en ärlig chans att hämta ut det här paketet. Ingen avisering, ingen notis, påminnelse, ingenting. Och nu kommer jag betala minst 250 kr för detta. Det Kanske blir mer, vem vet? Sedan vet jag inte vad som händer med mitt paket heller, om jag ens kommer få tillbaka några pengar. Det skapar sådan enorm stress inom mig. Men du har rätt, inte värt att älta. Säkert bara för att jag är gravid i sista veckorna och mår allmänt piss också. Detta var det sista jag behövde? Tack för svar.
Svar på tråden Ej uthämtat paket av misstag som kostar skjortan