Anonym (Grundlagt under många år) skrev 2024-08-12 15:56:09 följande:
Detta är är grundlagt under många år, egentligen genom politik som förts ända sedan 70-talet. Det tar tid att vända en oljetanker.
Med S-regering tror jag det blir ÄNNU VÄRRE. De brott som sker idag skulle inte ha uteblivit med en S-regering, och ännu fler tror jag skulle komma.
Det finns ett helt säkert sätt att se till att kriminaliteten bland invandrare blir noll - och det är att ändra lagstiftningen så att alla som definieras som invandrare av SCB utvisas, om så är möjligt - och om inte interneras i koncentrationsläger.
Och så finns det ett annat - ett sätt som inte ger omedelbar effekt och som inte kan utlova noll procents kriminalitet bland invandrare. Det är att satsa på att strypa nyrekryteringen, det vill säga att satsa på skola, barnomsorg, socialtjänst, polis, domstolsväsende. Dessvärre är inte vår nuvarande regering intresserad av annat än polis och domstolar och fängelser, förstås.
Jag är väl inte sosse precis - och sossarna är definitivt medskyldiga till nedrustningen av välfärdssverige, men det är nog bara de som kan vända utvecklingen.
Åkessons regering är tydligen beredd att satsa 300 miljarder på kärnkraft, plus att vi elkonsumenter ska tvingas betala kärnkraftsskatt - men när det kommer till att försöka laga sprickorna i välfärdssverige så lever regeringens ambitioner inte ens upp till att inflationssäkra satsningarna.
Åkesson-Kristersson-pakten är toxisk för Sverige och vårt fina lands framtid.