Anonym (Suck) skrev 2024-08-14 07:35:53 följande:
Blir helt matt på sånt här.
Ärligt talat så börjar det bli svårare och svårare att motivera för sig själv att stanna kvar i landet. Tar man en titt i denna typen av trådar, så känner man än starkare att. Nä, det här. Det kommer troligtvis gå fullständigt åt helvete. Pga väljare som bland annat dig TS. Svensken är kortsynt, har minne som en guldfisk och tålamod som en fyraåring.
Jag hoppas sannerligen att det inte blir S som sitter vid rodret nästa mandatperiod. Det vore fullständig katastrof, och blir det en S ledd regering? Så ger jag nog vika för sambons önskan om att flytta utomlands. För det här landet börjar kännas mer och mer som en toxisk misshandelsrelation. För ärligt talat, varför skall vi stanna kvar och bidra med vår kompetens och skattepengar? När vår egen framtidssyn på utsikterna kring varthän det barkar, är allt annat än optimistiska. Det vore självsabotage, till ingen nytta.
Ja du, det här är mitt land och vi stannar här trots att vi antingen drabbats av en inkompetent regering eller en regering som styrs av en SD-agenda.
Jag tycker inte som du att "svensken är kortsynt, har minne som en guldfisk och tålamod som en fyraåring", och detta trots att det är vi svenskar som har röstat fram Åkesson-Kristersson-pakten.
Hursomhelst, ska vi komma till rätta med klanmentalitet, gängkriminalitet, kvinnoförakt och annat elände så handlar det inte bara om skärpta krav, hårdare straff, säkrare fängelser utan minst lika mycket om att erbjuda möjligheter.
Jag vet inte vilken avsikten bakom regeringens slakt av välfärden är - men konsekvensen är given - slakten underlättar nyrekryteringen till kriminella strukturer.
En förskollärare gift med en polis sa ungefär så här till mig: "Jag ser ju redan när de är mycket små vilka som min man kommer att möta i sitt yrke sen. Tänk om politikerna fattade att det är här och nu vi skulle kunna vara delaktiga i att bryta utvecklingen".