Inlägg från: Anonym (Paula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Paula)

Erfarenhet andra förlossning gentemot första, havandeskapsförgiftning igen?

Min första förlossning tog 8 timmar, från första känning till bebis. Bm sa att om jag fick barn igen skulle jag säga till förlossningen att jag föder barn snabbt. Tänker att det borde gälla även dig. Barn nr två tog ca 1 timme. Hann bara nätt och jämnt in på förlossningsrummet. 

Jag fick mycket mindre skador andra gången. Ett pyttestygn gjorde de bara. Eftersom det gick fort hanns inte smärtlindring med och det var ihållande, stark smärta på slutet. Men det var ju så kort tid, så när det var klart var det inget som bekymrade mig längre. 

• Anonym (Paula)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-02 17:34:47 följande:

Wow! Ja förlossningen sa samma till mig, åk in så fort du känner något om ni ska ha fler barn 😂. Men hur startade förlossning nr 2 för dig? Fick du bara värkar eller hade du någon liten aning precis innan? 

och vilken vecka födde du i? Båda gångerna då

Båda gångerna hade jag en liten blödning och sen typ inget mer förrän några timmar senare då värkarna kom. Ingen kännbar latensfas alls. Med första har jag för mig att vattnet gick ett par timmar innan bebisen kom, med andra bara några minuter innan. Vi bor väldigt nära sjukhuset. Hade vi inte gjort det hade jag nog planerat hemförlossning. 

Jag födde på beräknad dag eller någon dag innan båda gångerna. 

Svar på tråden Erfarenhet andra förlossning gentemot första, havandeskapsförgiftning igen?