Tesla- strejken är vänsterns vendetta
Haha, jag läste bara höja skatten, sen såg jag rött.
*skämms*
Endel skojar inte så jag går i försvarsposition direkt:)
Det är inövat!
Haha, jag gillar din humor nu när jag har sansat mig!
Haha, jag läste bara höja skatten, sen såg jag rött.
*skämms*
Endel skojar inte så jag går i försvarsposition direkt:)
Det är inövat!
Haha, jag gillar din humor nu när jag har sansat mig!
Varför ska strejken göras under inflation?
Strejka för all del, men gör det under bättre tider.
Tesla har faktiskt funnits här i några år.
LO måste faktiskt tänka efter lite. Vi får faktiskt bita ihop lite. Särskilt när det är ett företag som bidrar med pengar till vårt samhälle.
Jag kan inte se att just vänsterpolitiker ställer till det. Teslas konflikt består i att man inte vill skriva kollektivavtal vilket inte är ett brott om man ser till svensk lagstiftning. vi är en demokrati och då tycker jag att man ska få välja själv som företag om man vill ha kollektivavtal eller inte. Det ska inte facket bestämma även om de nu såklart kan ha starka åsikter om det.
Northvolt har ju troligen brutit mot arbetsmiljölagen som är lag vilket då borde som du säger genera en reaktion från det svenska facket. Nu är jag inte påläst om just Northvolt men det vore väl något för fackets jurister att gräva i. Att det dör folk på sin arbetsplats tycker jag är långt allvarligare än att man inte har kollektivavtal.
Skulle faktiskt kunna gissa mig till att den här anti-kollektivavtal propagandan vi ser faktiskt härstammar från tesla. Man ska nog inte vara för naiv eller en nyttig idiot för om man betraktar saken från ett helikopterperspektiv så finns det absolut ingenting som gynnar Sverige eller svenskar eller teslaarbetare med att vara mot strejken.
Har du läst vilka krav de vill ha? Strejken beror inte på att LO blivit förolämpade. Musks personliga reaktion på kollektivavtalet är oproportionerligt och saknar fingertoppskänsla.
Jag förstår inte dina jämförelser med vården. De tar inte ut varandra.
App app app!
Förklaring:
Kraven är inte oproportionerliga. Det är tiden. Tiden när ekonomin är som sämst. Avsaknaden av solidaritet mitt i en lågkonjunktur. strejken fick en dominoeffekt för flera företag i en tid när vi ska ställa om. Ingen medarbetare har dött. Det är bara att bita ihop! Jag hade inte gnällt om strejken skedde när ekonomin blomstrade. Kraven är bra, tajmingen blev fel. Punkt.
Känslosam är bara förnamnet! Efternamnet är arg!
Hemtjänsten har kollektivavtal men man skulle kunna tro att hemtjänstpersonalen har flyttat till Rumänien!
Ska vi blanda in Kina? Du skulle ha fått till specsavers! Vi närmar oss övervakning med stormsteg! Hallå?! Nu får du vakna!