Anonym (Vendetta) skrev 2024-08-07 19:06:25 följande:
Haha, ja bara det är ett tecken på att politiker inte ska bedriva sjukhus;)
Du misstar dig och tror att jag föredrar att högerpolitiker ska bedriva vård men du har fel. Så länge jag slipper pappskallar till politiker så är jag nöjd.
Jag ser ett värde av att ha kvar LO. Förbundet har blivit fartblinda och tappar fotfäste. Medlemmarna växer inte på träd och förbundet ska vara rädda om det lilla som finns kvar.
Lite fingertoppskänsla skulle gagna LO, nu riskerar LO att se dumma ut. Socialdemokraterna bland LO- väljarna har minskat och det vet du.
Förbundet bäddar för sin egna grav.
Om inte förbundet rycker upp sig så är deras era snart över. Politikernas beslut faller i glömska och det medlemmarna kommer att minnas är ett förbund som svek.
Om du tror att ditt sätt gynnar förbundet så kör du på så att det ryker, jag hejar på dig!
Men du spelar ett högt spel om du tar LO- medlemmarna för givet och ignorerar medlemmarnas kritik. Alla växer av kritik och kritik är inte förenligt med något negativt.
Du förhindrar förbundets utveckling och tycks inte ha lärt dig ett skit. Jag ser vad som håller på att hända och det är bara en tidsfråga innan det kommer riktas negativa blickar till ett förbund som inte har råd att klanta sig mer. Du underskattar medlemmarnas förtroende och förvärrar det genom att släta över förbundets katastrofala misstag. LO har ett bagage av skandaler och har inte råd med fler.
Bara det faktum att du ignorerar folket som arbetar på golvet må vara en väckarklocka för dig. Arbetarna dör som flugor och lämnar kvar anhöriga i sorg. Blicken kommer att riktas åt det rödgröna blocket och ett fackförbund som svek. Men när det är försent så kan du stå där med din megafon och säga att det var den nuvarande regeringens fel, men ingen bryr sig för ingen minns.
Du får fortsätta denna tramsiga debatt och prata om dåtiden, men nu är nu. Det är nu vi ska försöka påverka och inte gräva i allt gammalt groll, för det hjälper ingen.
Förbundet skulle växa av kritik och inte omges sig av stolpskott som ständigt går i försvar. Du kan absolut lyfta medlemmar som tycker att strejken är bra. Men det är medlemmarna som tvivlar på strejken som du ska vara rädd om, det är deras förtroende som alltid går förlorad. Förtroende är något som förtjänas och ingenting man bara får.
LO behöver kritik!
Min kritik är av omtanke för alla som har riktiga problem. Snubbarna i tesla fabriken klarar sig. Jag vill inte sko mig på tesla för att ignorera människorna som dör och anhöriga som lämnas i sorg och ensamhet.
Om du lyfta upp det som vi inte kan påverka idag då får du göra det. Men jag tänker inte gå in i ditt spel eftersom jag bryr mig på riktigt!
S stöd bland LO väljarna var högre 2022 än 2018 och S är det i särklass största partiet bland dessa väljare (42,4% av LO väljarna röstade på S)
När du skyller på LO och inte på arbetsgivarna för att arbetsplatsolyckor har ökat blir det tydligt att du inte förstått vem som har har ansvaret för säkerheten på arbetsplatser. Detta ansvar vilar har företagets VD.
Orsaken till att arbetsplatsolyckorna har ökat kan man fundera på men vi vet att den SD-styrda (M/KD/L) regeringen för två år bestämde att minska på resurserna arbetsmiljöområdet. Nu med facit i hand så vet att det var ett mycket dåligt beslut av SD och regeringspartierna. Det håller du väl med om?