Triillian skrev 2024-09-10 17:20:12 följande:
Har en läkartid nästa vecka, känns skönt att få kollat igenom sig. Kanske kan jag då släppa en del och bli lugnare.
Tog faktiskt min gamla astmamedicin nu som jag fick i samband med en 10 veckors långdragen hosta föra året. Kanske inbillning men känns lite bättre. Börjar fundera om jag kanske även har en sk tyst astma (som inte ger typiska symtom med hosta och pipig andning, utan mer diffus andnöd och trötthet bla. Hade astma som barn och även allergi mot pälsdjur, kvalster och pollen. Har nu både katt och kanin som hårar ner, katten sover dessutom gärna på min kudde.
Säger inte att det inte även är stress/ångest för det har jag definitivt bekymmer med men hade känts skönt om en del var simpel allergi och astma,
Symtomen med andningen är så skumma, en dag förra veckan var de som bortblåsta hela dagen men kom sedan tillbaka smygande och hade stora bekymmer natten söndag till måndag, kunde inte sova då pga andningen.
Vet inte om det har något samband men på morgonen dagen då symtomen var bortblåsta hade jag skrivit ett mail till mitt ex och förklarat hur jag kände (lång historia.
Har fått tid till Logoped också i nästa vecka för att ta tag i klumpkänslan i halsen samt tid till pskykolog den 25/9. Allt på en gång *haha*
Jättebra och skönt att du blir ordentligt kollad på alla plan .
Vill dock göra dig uppmärksam på risken att stanna vid att astma eller annan fysisk åkomma och gömma sig där vid den förklaringen är stor om din stressade hjärna är i survival-mode... för då hamnar du i läget att astmamedicin är din quickfix och svaret på allt och kör på ännu hårdare i 280 tills du kollapsar psykiskt på riktigt för att du blundat för resten... var vaksam och vaken här.