• Anonym (Sugen)

Hur öka lusten? Jag är kåt, han inte lika mycket!

Precis som rubriken säger, min kille är inte kåt! I alla fall inte ofta! För att göra en lång historia kort så träffades vi online i november 2022. Det slog verkligen gnistor när vi träffades, vi klaffar på alla plan och jag kan inte tänka mig någon annan MEN han är inte lika intresserad av sex som jag! Jag framförde tidigt i förhållandet att jag har en hög sexlust och han sa inget om att hans lust minskat med åren. Det kröp fram efter några månader tillsammans att han "ställt" upp på sex trots att han egentligen inte varit så sugen vilket jag inte hade någon som helst aning om. Jag blev chockad och ledsen och kände mig såklart smutsig. Han försäkrade mig om att detta hade inget med mig att göra utan att hans lust minskat men att han var och är attraherad av mig. Där och då bestämde jag mig för att inte ta initiativ utan låta honom göra det då jag verkligen inte vill ha sex med någon som ställer upp.

I alla fall, eftersom vi inte bor tillsammans och inte träffas varje dag blir det sex i snitt en gång i veckan. Sexet är fantastiskt när vi väl har det och han tar initiativ. På grund av omständigheter har vi inte haft sex på två veckor och igår var jag hemma hos honom. Jag fixade mat, hade verkligen ansträngt mig för att allt skulle bli bra. Jag hade på en fin långklänning, sminkat mig och kände mig fräsch. Han kommenterade hur fin jag var, vi kramades och pussades mycket men han gjorde INGA SOM HELST inviter till sex! Jag försökte trycka mig nära honom när vi kramades, tänkte att han kanske skulle fatta men NADA! Jag körde hem igen på kvällen eftersom mina barn var hemma och det var många tankar som snurrade i mitt huvud. Jag vet att han älskar mig och vill vara med mig, det har vi pratat om. Jag vet också att jag har en stor lust och inget hellre önskar än att ha sex med den man jag älskar. Vad mer kan jag göra? Visst, nu är det bara två veckor sedan vi hade sex men jag är sugen. Tjata finns naturligtvis inte på min karta. Finns det något som ökar lusten hos män som med stigande ålder inte längre har lika hög lust som tidigare?
  • Svar på tråden Hur öka lusten? Jag är kåt, han inte lika mycket!
  • Anonym (Farbror Kalle)

Det är väl så att det är mer normalt att inte ha synkad sexlust än att man alltid vill samtidigt och lika ofta. Vi har ju egentligen bara två val - antingen lämnar man sin partner eller så får man tugga i sig att man faktiskt aldrig kan få det exakt som man vill. Man måste respektera sin partner. Sen är det ju förstås så att det är skitjobbigt att vilja ha sex med sin partner men inte få det. Men att livet funkar så här borde väl knappast vara någon nyhet? Speciellt inte om man kommit upp lite i åren. Det hjälper knappast att ventilera problemet på Familjeliv. I framtiden kanske vår partner är en hubbot som man kan ställa in som man vill ha den, men till dess får vi stå ut med en partner som inte alltid agerar precis som vi önskar. 

• Anonym (Sugen)
    Anonym (Farbror Kalle) skrev 2024-08-07 16:27:38 följande:

Det är väl så att det är mer normalt att inte ha synkad sexlust än att man alltid vill samtidigt och lika ofta. Vi har ju egentligen bara två val - antingen lämnar man sin partner eller så får man tugga i sig att man faktiskt aldrig kan få det exakt som man vill. Man måste respektera sin partner. Sen är det ju förstås så att det är skitjobbigt att vilja ha sex med sin partner men inte få det. Men att livet funkar så här borde väl knappast vara någon nyhet? Speciellt inte om man kommit upp lite i åren. Det hjälper knappast att ventilera problemet på Familjeliv. I framtiden kanske vår partner är en hubbot som man kan ställa in som man vill ha den, men till dess får vi stå ut med en partner som inte alltid agerar precis som vi önskar. 

Det har hjälpt mig enormt mycket att ventilera här på familjeliv. Jag har fått många bra råd och tips. Jag vet mycket väl att man inte kan få exakt som man vill i livet, jag blev bara genuint ledsen när jag verkligen ansträngt mig och så blev det inte som jag tänkt mig. Det är lugnt nu, vi har haft sex och jag accepterar att jag inte får mer sex, vi har pratat om det och han vill ha mer lust, vi får se vad som händer.
  • Anonym (Man74)

Det går att köpa örter som traditionellt används för att öka sexlusten. Googla! Horney goat weed tycker ökade min lust lite. Tog även några andra, men vet inte om de gav lika mycket 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Sugen) skrev 2024-08-07 17:00:27 följande:
    Det har hjälpt mig enormt mycket att ventilera här på familjeliv. Jag har fått många bra råd och tips. Jag vet mycket väl att man inte kan få exakt som man vill i livet, jag blev bara genuint ledsen när jag verkligen ansträngt mig och så blev det inte som jag tänkt mig. Det är lugnt nu, vi har haft sex och jag accepterar att jag inte får mer sex, vi har pratat om det och han vill ha mer lust, vi får se vad som händer.
    Jag förstår hur frustrerad du måste ha blivit. Du hade hoppats, förväntat dig, förberett dig. Och så blev det nej.

Hamnar där själv ibland, och då vänder jag mig bort, blir lite frånvarande, hon tycker att jag verkar sur och hon blir stressad av att jag vill och inte hon.

Som sagt: Man får inte alltid det man vill, men har man tur får man det man behöver.
  • Akroterion

Många män har testosteronstinn idag, det är kanske något att kolla upp?

• Anonym (Lasch)
    Akroterion skrev 2024-08-08 07:28:35 följande:

Många män har testosteronstinn idag, det är kanske något att kolla upp?

Och du kanske ska kolla upp din automatstavning
  • Anonym (Lasch)
    Ztiff2 skrev 2024-08-08 08:25:41 följande:

Börja träna då ska du se att sexlust ökar 

Ökar hans sexlust om hon börjar träna? Förklara, please...
  • Anonym (Sugen)
    Ztiff2 skrev 2024-08-08 08:25:41 följande:

Börja träna då ska du se att sexlust ökar 

Jag tränar redan om det är mig du syftar på. 
  • Anonym (Genuscheck)

Om en kille skrivit detta inlägg så hade många sagt att han får ta det lugnt och acceptera att frugan inte vill ha sex lika ofta. Att han ska respektera detta.

Nu spekuleras det inom han vore homo eller att TS som inte får tillräckligt mycket sex och att det kan anses som att göra våld på sig själv.

Så tjejen gör alltså våld på sig själv när hon är med en kille som inte vill ha sex lika ofta som henne?

• Anonym (Sugen)
    Anonym (Genuscheck) skrev 2024-08-08 18:23:34 följande:

Om en kille skrivit detta inlägg så hade många sagt att han får ta det lugnt och acceptera att frugan inte vill ha sex lika ofta. Att han ska respektera detta.

Nu spekuleras det inom han vore homo eller att TS som inte får tillräckligt mycket sex och att det kan anses som att göra våld på sig själv.

Så tjejen gör alltså våld på sig själv när hon är med en kille som inte vill ha sex lika ofta som henne?

Du har helt rätt i vad du skriver, helt galet vid närmare eftertanke. Jag ska självklart respektera om min partner inte vill ha sex, lika mycket som han måste acceptera saker jag inte vill. 
  • Openmindedfast

Ja först konstaterar jag att vi alla har olika libido med variationer påverkat av hälsa, kost, fysisk aktivitet, intresse och grad av fantasi. Driften varierar också både upp och ned i olika ålderspann. Vill din man ha ökad sexlust så skulle jag först rekommendera att se över kost och motionsvanor. Alkohol och nikotin är två vanliga bovar för oss män följt av inaktivitet. I äldre ålder blir både styrketräning som driver på testo desto viktigare samt motion. Därutöver finns ju medicinska hjälpmedel som till viss del kan hjälpa men som också är beroende av både en vilja till sex, fantasier kring sex och att attraktionen kopplar till dessa. Har man lågt libido som individ är det svårt att träna, manipulera detta.

• Anonym (Sugen)
    Openmindedfast skrev 2024-08-09 09:21:29 följande:

Ja först konstaterar jag att vi alla har olika libido med variationer påverkat av hälsa, kost, fysisk aktivitet, intresse och grad av fantasi. Driften varierar också både upp och ned i olika ålderspann. Vill din man ha ökad sexlust så skulle jag först rekommendera att se över kost och motionsvanor. Alkohol och nikotin är två vanliga bovar för oss män följt av inaktivitet. I äldre ålder blir både styrketräning som driver på testo desto viktigare samt motion. Därutöver finns ju medicinska hjälpmedel som till viss del kan hjälpa men som också är beroende av både en vilja till sex, fantasier kring sex och att attraktionen kopplar till dessa. Har man lågt libido som individ är det svårt att träna, manipulera detta.

Han säger att hans lust var högre när han var yngre och att den är lägre nu. Han är attraherad av mig och vi har sex varje vecka (blev ett avbrott på två veckor en gång) men han känner att han inte har samma lust som innan. Han har köpt nåt medel som han ska ta för att se vad som händer. 
Svar på tråden Hur öka lusten? Jag är kåt, han inte lika mycket!