Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Hur öka lusten? Jag är kåt, han inte lika mycket!

Är det en deal braker? Tala om det för honom. Tala om att du inte kan leva med så lite sex. Sen kan ni förhandla. Hur ofta? Vems initiativ? Nya lekar och leksaker? Sätt ett schema - torrt men kanske nödvändigt nu. Två veckor är ganska länge...

• KimLinnefeldt
    Anonym (64 år man) skrev 2024-08-02 14:20:51 följande:

Halloj Sugen/TS
    Är en fysiskt aktiv person som närmar mig pensionen med stormsteg, där vi i vårat relativt långa förhållande (gifta 35 år) har motsatsen, jag är sugen men inte frun, visst har vi båda krämpor som kanske inte underlättar förutsättningarna men med min sjukdom så bör man liksom inte ge upp utan söka vägar till att det blir så bra som möjligt.....
    Och där är vi idag, vi har samtalat kring ämnet, har bra sex när det sker (på mina initiativ).
    Vad gäller hushållet så sköter jag mycket så det är inte vardagspusslet som bromsar, men det är inte så viktigt med sex tycker hon, har ingen direkt lust.....
    Har ställt frågan - men vill du ha lust?,  är det något som jag kan påverka?
    Som svar på "frågan" jo jag som man kan gärna ha sex flera gånger i veckan.....
    Nu har det inom våra väggar gått 4,5mån och känner lixom att det är VÅRAT ansvarsområde och inte bara mitt bara för att jag har högre lust, visst gör jag sådant som gynnar sexlust: är som sagt fysiskt aktiv, röker inte, ingen övervikt, tänker på sex med frun och vill ha sex med hennen mm.

Ja, visst är det bådas ansvar, som med allt annat i ett äktenskap. Hon måste inte ställa upp på något hon inte vill, men då bör hon vara villig att diskutera hur din lycka ska kunna finnas. Kanske att ni kollar porrfilm tillsammans, att hon runkar dig, suger dig. Eller att hon tillåter att du träffar andra enbart för sex.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Sugen) skrev 2024-08-07 17:00:27 följande:
    Det har hjälpt mig enormt mycket att ventilera här på familjeliv. Jag har fått många bra råd och tips. Jag vet mycket väl att man inte kan få exakt som man vill i livet, jag blev bara genuint ledsen när jag verkligen ansträngt mig och så blev det inte som jag tänkt mig. Det är lugnt nu, vi har haft sex och jag accepterar att jag inte får mer sex, vi har pratat om det och han vill ha mer lust, vi får se vad som händer.
    Jag förstår hur frustrerad du måste ha blivit. Du hade hoppats, förväntat dig, förberett dig. Och så blev det nej.

Hamnar där själv ibland, och då vänder jag mig bort, blir lite frånvarande, hon tycker att jag verkar sur och hon blir stressad av att jag vill och inte hon.

Som sagt: Man får inte alltid det man vill, men har man tur får man det man behöver.
Svar på tråden Hur öka lusten? Jag är kåt, han inte lika mycket!