• Anonym (Henrik)

Är jag löjlig eller är det märkligt?

Har sen några månader börjat träffa en jättefin tjej. Det har känts helt rätt från båda håll, iaf vad hon sagt. 
    Något jag nu går och stör mig på, kanske en överdrift, men iaf funderar på, är att hon i början berättade om en man hon försökt få ihop det med innan oss men inte lyckades med, som nu är ihop med hennes kompis. Tänkte inte mer på det där och då men nu har situationen dykt upp där hon vill att vi träffas som par. 
    Jag tror inte hon är så nära denna kompisen egentligen och förstår inte varför. Kom såklart att tänka på vad hon berättade där i början, kan det vara så hon vill ha en anledning att komma nära denna snubben? Han ser också jäkligt ytlig ut vad jag kunnat se på nätet, alltså massa träning, fixade jättevita tänder osv vilket stör mig för det är väldigt långt ifrån mig själv. Undrar också varför hon ens berättade för mig om detta från början. Är jag löjlig?
  • Svar på tråden Är jag löjlig eller är det märkligt?
  • Anonym (Lisa)

Ja du är löjlig. Hon vill ni ska träffa hennes kompis med pojkvän. 

• Anonym (Henrik)
    Anonym (K) skrev 2024-08-02 09:48:23 följande:

Jag gissar att hon fortfarande är intresserad av honom, lite grann. Så dels vill hon kunna fjädra upp sig och visa vad han har missat, köra upp i ansiktet på honom att hon har en annan kille nu och kanske kunna småflörta med honom också.

Bra att du blev förvarnad iaf! Jag skulle inte vilja umgås med min partners tidigare dejter.

Är väl detta jag är inne på. De dejtade dock aldrig. Han var inte intresserad. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Henrik) skrev 2024-08-02 10:21:49 följande:
    Är väl detta jag är inne på. De dejtade dock aldrig. Han var inte intresserad. 
    Nej, men hon var och det skulle räcka för min del. Hur vet "jag" att min partner inte sitter och sneglar och dreglar i smyg, göder sina fantasier om den andra människan osv. Och så ska man umgås som vänner? Nä.

Det vore en sak om det var tydligt att hen gått vidare, att det fanns en insikt om att "nä men den där personen var ju ändå ett pucko så lika skönt att slippa", typ, men här är det din tjej som fått nobben och jag skulle som sagt inte känna mig trygg i en sådan situation. Jag skulle också tänka som du, undra om man var andrahandsvalet osv.

Andra får bjäbba på om självkänsla mm, det kommer väl snart också i tråden, men misstänker att många inte skulle vara lika tuffa irl om det vore deras egen relation.
  • Anonym (Henrik)
    Anonym (K) skrev 2024-08-02 10:34:05 följande:
    Nej, men hon var och det skulle räcka för min del. Hur vet "jag" att min partner inte sitter och sneglar och dreglar i smyg, göder sina fantasier om den andra människan osv. Och så ska man umgås som vänner? Nä.

Det vore en sak om det var tydligt att hen gått vidare, att det fanns en insikt om att "nä men den där personen var ju ändå ett pucko så lika skönt att slippa", typ, men här är det din tjej som fått nobben och jag skulle som sagt inte känna mig trygg i en sådan situation. Jag skulle också tänka som du, undra om man var andrahandsvalet osv.

Andra får bjäbba på om självkänsla mm, det kommer väl snart också i tråden, men misstänker att många inte skulle vara lika tuffa irl om det vore deras egen relation.

Nä jag tror inte jag skulle sätta mig i den situationen då jag tänker som dig. 
    Sen är det inget konstigt att ha varit intresserad av någon innan man träffats. Men är själva umgänget jag inte är bekväm med. 
    Men att bryta pga en sån sak känns väldigt drastiskt. Vi har ju inte träffats så länge och allt har i övrigt känts väldigt bra. 

• Anonym (K)
    Anonym (Henrik) skrev 2024-08-02 11:09:11 följande:

Nä jag tror inte jag skulle sätta mig i den situationen då jag tänker som dig. 
    Sen är det inget konstigt att ha varit intresserad av någon innan man träffats. Men är själva umgänget jag inte är bekväm med. 
    Men att bryta pga en sån sak känns väldigt drastiskt. Vi har ju inte träffats så länge och allt har i övrigt känts väldigt bra. 

Nä man gör inte slut så klart, men du får fundera på om du är bekväm att umgås med dem eller inte. Svår sits! Du framstår ju som den konstiga om du vägrar umgås med hennes kompis och hennes kille... Och om du följer med ska du sitta där och undra... Fast det skulle nog bli det senare alternativet ändå för min del och vara otroligt vaksam på hur de beter sig mot varandra, främst hur ens egen partner beter sig då. Flörtig och fnittrande eller som mot vem som helst liksom. Efter det kan man göra sitt val.
  • Anonym (S)

Är hon nära sin kompis annars? Eller har det kommit upp nu att de plötsligt ska börja umgås? Jag hade inte varit bekväm i situationen! Som sagt, varför berättar man ens det?? Jag dejtade en kille när min nuvarande sambo plötsligt dök upp, inte fasen har jag tryckt upp det i fejjan på honom!

• Anonym (K)
    Anonym (S) skrev 2024-08-02 12:43:40 följande:

Är hon nära sin kompis annars? Eller har det kommit upp nu att de plötsligt ska börja umgås? Jag hade inte varit bekväm i situationen! Som sagt, varför berättar man ens det?? Jag dejtade en kille när min nuvarande sambo plötsligt dök upp, inte fasen har jag tryckt upp det i fejjan på honom!

Håller med, men hon kanske bara sa det så där i förbifarten och tänkte inte på att det kunde betyda något. Men, om du då inte berättade vilka andra du dejtat, skulle du som tjej i ts situation förvarna att du haft kontakt med den där killen? Jag tror jag skulle känna mig tvungen att göra det för om det kom fram till ens pojkvän på annat sätt kan det verka som att man har något att dölja.
  • Anonym (Göran)

Kvinnor är listiga som rävar. 

hon vill i första hand komma nära killen hon var/är förtjust i.
    det skulle kännas märkligt att bli involverad i detta spel.

varför utsätta sig för det.  

men av ren nyfikenhet som ett experiment och som en studie hade jag spelat med. Tjejen som beter sig så här är till 99% körd.

killen kanske  vet om vad hon kände/känner. det gör kanske inte tjejkompisen heller. Men varför umgås med någon man har haft känslor för. 

det låter lite fel tycker jag. 

• Anonym (Henrik)
    Anonym (Göran) skrev 2024-08-02 20:19:29 följande:

men av ren nyfikenhet som ett experiment och som en studie hade jag spelat med. Tjejen som beter sig så här är till 99% körd.

killen kanske  vet om vad hon kände/känner. det gör kanske inte tjejkompisen heller. Men varför umgås med någon man har haft känslor för. 

Får inte alls någon bra känsla av det du skriver. Men är kluven då jag inte alls känt några dåliga vibbar av henne för övrigt. Känns som en lojal person. Och som att hon verkligen har känslor för mig. Skulle man orka med allt detta bara för att komma nära någon man varit intresserad av på håll tidigare? 
  • Anonym (K)

Hur länge sedan var det hon försökte med den där killen och hur länge har ni varit ihop?

• Anonym (Henrik)
    Anonym (K) skrev 2024-08-02 20:45:42 följande:

Hur länge sedan var det hon försökte med den där killen och hur länge har ni varit ihop?

Vi har träffats i några månader. Har ingen aning om när detta utspelade sig. Vill inte fråga heller och hade inte brytt mig ett dugg om inte samtal om umgänge dykt upp. Sen var det ingen stor grej, det var i farten men har kommit ifatt mig i efterhand. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Henrik) skrev 2024-08-02 20:47:16 följande:
    Vi har träffats i några månader. Har ingen aning om när detta utspelade sig. Vill inte fråga heller och hade inte brytt mig ett dugg om inte samtal om umgänge dykt upp. Sen var det ingen stor grej, det var i farten men har kommit ifatt mig i efterhand. 
    Det var jag som glömde från starten, ni är alltså inte ett par än. Men det kan ju vara värt att se hur hon beter sig.
  • Anonym (Henrik)
    Anonym (K) skrev 2024-08-02 20:50:41 följande:
    Det var jag som glömde från starten, ni är alltså inte ett par än. Men det kan ju vara värt att se hur hon beter sig.
    Inte alls sugen på att ge mig in i en sådan konstellation. Kanske bara notera detta som en potentiellt röd flagga och se om det dyker upp fler? 
  • Anonym (Blå)
    Anonym (Göran) skrev 2024-08-02 20:19:29 följande:

men av ren nyfikenhet som ett experiment och som en studie hade jag spelat med. Tjejen somy beter sig så här är till 99% körd.

Beter sig hur?
  • Anonym (K)
    Anonym (Henrik) skrev 2024-08-02 20:53:37 följande:
    Inte alls sugen på att ge mig in i en sådan konstellation. Kanske bara notera detta som en potentiellt röd flagga och se om det dyker upp fler? 
    Förstår dig helt och fullt! Men, du skulle ju kunna luska lite kring tiden där. För mig skulle det göra stor skillnad om det var en man hon var intresserad av för flera år sedan eller om det var typ månaden innan hon träffade dig...

Precis, ta detta som en röd flagga, se hur hon beter sig i hans närhet. Om det verkar ok så kanske det inte är något att bry sig om.
  • Anonym (S)
    Anonym (K) skrev 2024-08-02 12:51:31 följande:
    Håller med, men hon kanske bara sa det så där i förbifarten och tänkte inte på att det kunde betyda något. Men, om du då inte berättade vilka andra du dejtat, skulle du som tjej i ts situation förvarna att du haft kontakt med den där killen? Jag tror jag skulle känna mig tvungen att göra det för om det kom fram till ens pojkvän på annat sätt kan det verka som att man har något att dölja.
    Det verkar ju inte ens ha varit nåt! De dejtade inte ens för han var inte intresserad! Verkar ju inte varit värre än att man tycker filmstjärnor är snygga. Vad är det att dra upp?? Och vem ska det annars komma ifrån?? Kompisen? "Höhö, jag fick den som din tjej ville ha, höhö!". Är ju snarare hon som gör bort sig rätt fett då.
  • Anonym (Går djupare än så)

Sannolikt är det inget konstigt hon vill att ni umgås som par, hon tycker det är kul helt enkelt.

Är det något slags spel så går det förmodligen ännu djupare än sådär och kanske bottnar i någon slags konflikt till den andra damen där något kanske skall verka som det du beskriver men döljer något annat. Kan vara i lager som en sån där rysk docka med en mindre rysk docka i. Fem olika dockor. Så är det ett spel så förstår antagligen varken du eller den snubben det, ni är pjäser bara och det går inte att förstå sig på vad spelet går ut på.

• Anonym (Erfaren_man)

Obekväm situation. Kanske din tjej söker något slags avslut? Kanske hon vill se hur hon idag känner för den där mannen som hon tidigare suktat efte? Svårt att säga. 

Fråga henne rakt ut! 

• Anonym (Olika scenarier)

Kan vara olika scenarier.

Man umgas i samma kretsar. Din flickvan var intresserad av X, fick nobben och han ar nu istallet tillsammans med en annan tjej i umgangeskretsen (dvs. din flickvans kompis).

Hon kan ha kommit over det och gatt vidare, sasom man in tonaren ofta var intresserad av samma snygga kille, men endast en av tjejerna i ganget fick honom till slut. Man fortsatte att umgas i samma gäng anda.

Det kan ocksa vara sa att det sved och att hon nu garna vill visa upp sin nye kille, sa att X ska veta att hon inte direkt grater nagra krokodiltarar pga att han gav henne nobben. Liten egoboost att visa att man helt gatt vidare och har det superbra ? dvs. ar i ett forhallande (och inte langre trånar efter eller bryr sig om X och att hon blev nobbad).

Tonarsfasoner kunde vara for att visa upp dig for att gora X svartsjuk och darmed vilja ha henne nar han nu inte kan fa henne, eller att komma nara och nastla sig in (traffas parvis, skratta, florta, ha roligt och till sist fa honom intresserad och vinna over honom). Men har ni ett bra forhallande sa verkar det inte troligt. Det gar ju latt att se, om ni nu traffar dem och du da uppfattar signalerna.

Att hon berattade om honom for dig var kanske for att det inte senare skulle komma fram, pa avvagar, att hon stött pa honom (och fatt nobben) och du kanske da skulle undrat varfor hon undanhallit dig den informationen nar han ar en av de som ni umgas med? Da hade du kanske grubblat pa vad hon har att dolja. Nu grubblar du istallet pa varfor ni ska umgas (nar du nu vet). Blir ju grubbel vilket som. Ar X en del av samma kompisgang, eller tillsammans med din flickvans kompis, sa kan det vara helt oskyldigt. Han var kul och trevlig att umgas med nar hon var intresserad av honom och han av fortfarande kul och trevlig nu, trots att han inte langre ar ett karleksobjekt for din flickvan. Inget har ju hant dem emellan. Hon ar bara en tjej han nobbat. Annat vore det ifall han var en player, flirtig eller uppmarksamhetstorstande. Sant skulle du ju ocksa marka av ifall ni traffades.

Tank om ni alla kan ha kul och umgas som vuxna, utan att tanka pa att hon en gang i tiden varit intresserad av honom. Det kan ju bli jattekul for alla, bara du ar uppmarksam pa signalerna (om det finns nagra sadana).

Svar på tråden Är jag löjlig eller är det märkligt?