Inlägg från: Anonym (tjejkväll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjejkväll)

Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?

En sak som jag lagt märke till som tjejer i 30-50 års åldern verkar göra är följande.

Dom har tjejkvällar hemma hos varandra med massor av drinkar/bubbel och snacks och sitter och tjötar med varandra tills mörkret kommer och får skjuts hem av en släkting eller vän.

Under 2 år som singelkille så har jag lagt märke till att tjejer i detta åldersspann knappt går ut på krogen (pub, spelningar, karaoke, dans etc....). nu pratar jag om mindre orter som inte är Stockholm, Göteborg dvs.

Jag är genuint intresserad för jag är en kille som gillar att prata med tjejer och flörta lite men är aldrig sliskig och respekterar er.

skippa snacket om inte ha tid. Det finns massor av Varannan vecka tjejer som åker upp till storstäderna för att roa sig men aldrig går ut lokalt.

Min fråga: Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre? 
    här är lite alternativ som ni skulle kunna svara på.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?
  • Anonym (tjejkväll)

ibland är det bara ett gubbgäng Stammisar som är där,
    och ibland är det några enstaka 18-30 åringar 
    ibland 50+ 
    kan vara 2 tjejer i 35års ålders som sitter och käkar pratar med varandra sen drar dom.
    Dvs alla utom åldersspannet 30- 50 som jag skrev i TS

Jag gick ut på lokala "finare" krogen en lönings helg. det var 2 personer där.
    Jag och en kille. vi satt med personalen och kollade på fotboll och då gillar jag inte ens fotboll.

• Anonym (tjejkväll)
    Anonym (Palle) skrev 2024-08-01 15:41:42 följande:

Man är väl oftast i en annan sits socialt när man är 30+ Man har inte samma behov av att gå ut längre. Dessutom är det kvinnorna mellan20-30 som är hetast och dom får massa uppmärksamhet och bekräftelse av männen. Det är en sporre för att gå ut för dessa unga kvinnor.

Sen skulle jag vilja understryka att om man i sitt inlägg här på familjeliv måste berätta att man inte är sliskig och har respekt för kvinnor så vet i fan om man faktiskt har koll. En vanlig person hade inte behövt det tillägget.

amen ge dig.
    Jag tjötade med en tjej igår på krogen hon visade inga tecken på att jag va obehaglig. (vi tog varandras Instagram)

Röst istället och skit i vem jag är.
  • Anonym (tjejkväll)
    Anonym (My) skrev 2024-08-01 15:52:43 följande:

Jag är tjej i den åldern och de flesta av mina vänner har inte något intresse av att gå ut på nattklubb. När de träffar vänner vill de dricka vin och prata i lugn och ro. Sen om man inte har nåt ställe där folk i ens ålder går så skulle jag oxå hellre stanna hemma. Har ingen lust att gå på ett litet ställe där kidsen 18+ hänger tillsammans med stans halvalkisar. Tacksam att jag flyttat till en större stad. 

tack bra skrivet !

Jo men det är ju det som är problemet. 
    att det blir bara 18+ och "halvalkisarna" som går ut då.
    om ni tjejer inte går ut lokalt. 

Jag kan säga att som kille och tjötat med en del "halvalkisar" har gett mig väldigt mycket information om dagsläget i staden, och även historiska saker

och även fått många roliga historier men även sorgliga som man tar med sig.

återigen bra skrivet pluspoäng till dig ! :)
  • Anonym (tjejkväll)
    Anonym (Palle) skrev 2024-08-01 15:54:16 följande:
    Det ligger något i det ändå. En person som försäkrar att han är att lita på ger mig också dåliga vibbar. Det är underförstått, självklart och behöver inte sägas.

Men det är ju bra att det ändå funkar med tjejerna för din del!

Sen avstår jag att rösta, jag är man.
    tack då vet vi det då kan du hoppa ur den här diskussionen
    jag vill ha svar från tjejerna som sitter på informationen om varför tjejer i åldern 30 - 50 inte går ut längre.

Tycker vi har fått massor av bra svar fortsätt..
    Kalas bra !! 
  • Anonym (tjejkväll)
    Anonym (För gammal) skrev 2024-08-01 18:33:17 följande:
    Beror väl på vad man menar med krogen. Eftersom TS skriver musik och dans, så tolkar jag det som att han menar ett ställe med nattklubb. Tycker att det är ganska stor skillnad på att ta en öl med polarna på en pub och att gå på ett ställe med dans.
    Hej jag använder det ordet som en övergripande term. 

Det är ett ställe som serverar alkohol främst en fredag lördag kväll efter kl 20.00 och köket är stängt.
    -"Finare" bistro
    -Restaurang med tema
    -Ideell förening som säljer öl och har musikunderhållning
    -pizzeria 
    -kvarterskrog
    Etc...

INTE nattklubb. Det går jag inte på själv
  • Anonym (tjejkväll)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-01 19:11:47 följande:
    De varannan vecka-tjejer du skriver om, kanske inte är intresserade av att gå ut lokalt? De kanske hellre åker till storstan eller har kompiskvällar hemma? Är det så konstigt menar du?

Jag är 40+, gift, har barn och går på krogen kanske några gånger om året. Ibland med min man, ibland med en eller flera kompisar. Med det menar jag att vi går ut och äter och / eller tar några öl / cider. Drar ofta hem före midnatt.

Jag är inte intresserad av kroglivet på samma sätt som före 30. Då var jag periodvis ute varje helg. Det skulle jag aldrig ha tid med nu, men det handlar inte bara om tidsbrist. Jag är inte intresserad, gör hellre annat. Ibland är det kul att gå ut, men inte på det sätt som jag gjorde när jag var yngre. Jag har svårt att tro att jag skulle börja krogränna även om jag var singel. Den perioden är liksom över.
    Nej då det är inte konstigt att man vill vara med sitt tjejgäng.

Kruxet är ju att man finner få naturliga möten med Tjejer i 40+ ålder som jag är (43år) Jag har åkte 10-15 kryssningar på 2 år samma sak där.

Tinder är ju bara att glömma man får 1 like i månaden och när man skriver får man korta svar och tråkiga oengagerade från tjejens sida.

Japp jag har rört mig i massor av andra miljöer där det förekomma tjejer. Jag har inga problem att hitta på andra aktiviteter.

Den va någon som har sett samma trend i Stockholm också så jag tror vi är något på spåret här. tack för alla bra svar.
  • Anonym (tjejkväll)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-01 19:59:35 följande:
    Du letar alltså singeltjejer i lämplig ålder, i ditt fall 35+ eller möjligen 30+. Många av dessa kanske nätdejtar, då tjejer har lätt att få napp på nätet? Eller så träffar de män på andra sätt, kanske inte via krogen eller kryssningar. Eller så trivs de som singel. Säkert vanligt om de är nyskilda eller relativt nyskilda.

Om potentiella partners inte finns på krogen eller på lokala uteställen, får du söka dig dit de finns.
    Javisst 

Nu har jag träffat en tjej i den miljö som jag trivs i. 
    kanske kan kalla det för friends with benefits? modernt ord ?
    16 år yngre än mig. 

Det är ju bara så att jag är nyfiken var alla tjejer tagit vägen.
    Ja visst jag rör mig i miljöer där det förekommer tjejer så det är inga problem för mig att ta kontakt med dom.

Men jag ser ju i mitt instagram flöde där det är tjejkvällar med 8 olika drinkar jätte fint dukat och dom rundar av med bubbel. Det är ju lika "halvalkis-varning"
    som dom lokala stammisarna kan dra i sig på en kväll, mig inkluderat.
    Det är ju bara det att dom gör det hemma istället för offentligt.

Men tack för ett bra svar pluspoäng !
  • Anonym (tjejkväll)
    Kirenaj68 skrev 2024-08-02 02:16:05 följande:

Svar: TS.

De undviker krogen för att slippa dig kanske? En man som har ett behov att försäkra att han inte är sliskig och respekterar kvinnor är det lite röd flagg för... Det är väl en självklarhet.

Är du månne samma kille som drog igång tråden Kvinnor, kommer ni någonsin att förstå? Där du ondgjorde dig över att en för dig okänd gråtande kvinna drog sig undan dig? Semantiken i dina inlägg här är märkligt lik i den andra tråden..

Du har en 16 år yngre KK, säger du och i förrgår gav en okänd tjej dig sitt instagram. 

Vi lever visst lite i en drömvärld, säg?

Nej inte lever jag i en drömvärld. 

Japp friends with benefits tror jag det heter. Det var hon som "bara ville vara vänner" och inget mer. Så det accepterar jag. Och vi träffas då och då.

instagram tjejen 50 år
    Fick jag lite blickar ifrån 10 tal gånger och hon spanade in mig om jag stog kvar snett bakom henne. 

Så då närmade jag mig henne och frågade om en stol var ledig. 
    Och vi satt och pratade lite samtidigt som eventet pågick. Hon har ju inte tagit bort mig ännu så då var det nog en Ok konversation vi hade. Hon skickade hem mig efter en stund då vi slagit följe och jag meddelade att jag kommit fram och hon med. Case closed. 

Nej jag har inte startat den tråden som du refererar till ovan. 

Tråkigt att du startar ditt svar så som du gör. 

Men jag tycker vi har fått massor av bra svar i denna diskussion.  Men ditt svar känner jag bara är elakt. 

Mvh den där killen som aldrig tagit en tjej på röven i krogmiljö utan att fråga.
Svar på tråden Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?