-
En sak som jag lagt märke till som tjejer i 30-50 års åldern verkar göra är följande.Dom har tjejkvällar hemma hos varandra med massor av drinkar/bubbel och snacks och sitter och tjötar med varandra tills mörkret kommer och får skjuts hem av en släkting eller vän.Under 2 år som singelkille så har jag lagt märke till att tjejer i detta åldersspann knappt går ut på krogen (pub, spelningar, karaoke, dans etc....). nu pratar jag om mindre orter som inte är Stockholm, Göteborg dvs.Jag är genuint intresserad för jag är en kille som gillar att prata med tjejer och flörta lite men är aldrig sliskig och respekterar er.skippa snacket om inte ha tid. Det finns massor av Varannan vecka tjejer som åker upp till storstäderna för att roa sig men aldrig går ut lokalt.Min fråga: Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?här är lite alternativ som ni skulle kunna svara på.Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?
-
Det är ointressant.
Jag vågar givetvis gå ut, men vad 17 ska jag göra det för när jag har en så mycket bättre kväll med tjejerna i hemmiljö?
-
Inte gått ut sedan jag var 25. Vad är det för ålder för folk där du går ut, TS?
-
Man är väl oftast i en annan sits socialt när man är 30+ Man har inte samma behov av att gå ut längre. Dessutom är det kvinnorna mellan20-30 som är hetast och dom får massa uppmärksamhet och bekräftelse av männen. Det är en sporre för att gå ut för dessa unga kvinnor.
Sen skulle jag vilja understryka att om man i sitt inlägg här på familjeliv måste berätta att man inte är sliskig och har respekt för kvinnor så vet i fan om man faktiskt har koll. En vanlig person hade inte behövt det tillägget. -
Är 31 år och har aldrig någonsin varit på en krog
-
Oj vilken generalisering. Känner många 40plus som är snyggare än yngre kvinnor.Anonym (Palle) skrev 2024-08-01 15:41:42 följande:
Man är väl oftast i en annan sits socialt när man är 30+ Man har inte samma behov av att gå ut längre. Dessutom är det kvinnorna mellan20-30 som är hetast och dom får massa uppmärksamhet och bekräftelse av männen. Det är en sporre för att gå ut för dessa unga kvinnor.
Sen skulle jag vilja understryka att om man i sitt inlägg här på familjeliv måste berätta att man inte är sliskig och har respekt för kvinnor så vet i fan om man faktiskt har koll. En vanlig person hade inte behövt det tillägget.
-
ibland är det bara ett gubbgäng Stammisar som är där,
och ibland är det några enstaka 18-30 åringar
ibland 50+
kan vara 2 tjejer i 35års ålders som sitter och käkar pratar med varandra sen drar dom.
Dvs alla utom åldersspannet 30- 50 som jag skrev i TS
Jag gick ut på lokala "finare" krogen en lönings helg. det var 2 personer där.
Jag och en kille. vi satt med personalen och kollade på fotboll och då gillar jag inte ens fotboll. -
amen ge dig.Anonym (Palle) skrev 2024-08-01 15:41:42 följande:
Sen skulle jag vilja understryka att om man i sitt inlägg här på familjeliv måste berätta att man inte är sliskig och har respekt för kvinnor så vet i fan om man faktiskt har koll. En vanlig person hade inte behövt det tillägget.
Jag tjötade med en tjej igår på krogen hon visade inga tecken på att jag va obehaglig. (vi tog varandras Instagram)
Röst istället och skit i vem jag är. -
Jag tröttnade på krogen redan när jag var 25. De flesta i min umgängeskrets har barn och/eller jobb som kräver att de vaknar tidigt och kan sällan vara ute särskilt länge, och det är egentligen mycket trevligare att sitta och äta och prata och ta ett glas eller två än att stå och skrika till varandra på en nattklubb. Dessutom har nästan alla kvinnor i min umgängeskrets redan partner så vi går inte ut för att flörta.
Jag spenderar hellre en kväll med pojkvännen eller vännerna på något lugnt och stillsamt eftersom jag har ett fysiskt krävande jobb. Eller på gymmet, för all del. Jag dricker aldrig för att bli full.
Jag röstade ändå på att jag inte gillar musiken, för det är rätt så sant 😁 -
Vilken typ av ställen går du ut på? Både i Stockholm och i min lilla hemstad upplever jag det som att det bara var ungdomar. Men ja, känns som att den delen av mitt liv är över nu vid 42.Anonym (tjejkväll) skrev 2024-08-01 15:44:35 följande:
ibland är det bara ett gubbgäng Stammisar som är där,
och ibland är det några enstaka 18-30 åringar
ibland 50+
kan vara 2 tjejer i 35års ålders som sitter och käkar pratar med varandra sen drar dom.
Dvs alla utom åldersspannet 30- 50 som jag skrev i TS
Jag gick ut på lokala "finare" krogen en lönings helg. det var 2 personer där.
Jag och en kille. vi satt med personalen och kollade på fotboll och då gillar jag inte ens fotboll.
-
Jag är tjej i den åldern och de flesta av mina vänner har inte något intresse av att gå ut på nattklubb. När de träffar vänner vill de dricka vin och prata i lugn och ro. Sen om man inte har nåt ställe där folk i ens ålder går så skulle jag oxå hellre stanna hemma. Har ingen lust att gå på ett litet ställe där kidsen 18+ hänger tillsammans med stans halvalkisar. Tacksam att jag flyttat till en större stad.