• Anonym (tjejkväll)

Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?

En sak som jag lagt märke till som tjejer i 30-50 års åldern verkar göra är följande.

Dom har tjejkvällar hemma hos varandra med massor av drinkar/bubbel och snacks och sitter och tjötar med varandra tills mörkret kommer och får skjuts hem av en släkting eller vän.

Under 2 år som singelkille så har jag lagt märke till att tjejer i detta åldersspann knappt går ut på krogen (pub, spelningar, karaoke, dans etc....). nu pratar jag om mindre orter som inte är Stockholm, Göteborg dvs.

Jag är genuint intresserad för jag är en kille som gillar att prata med tjejer och flörta lite men är aldrig sliskig och respekterar er.

skippa snacket om inte ha tid. Det finns massor av Varannan vecka tjejer som åker upp till storstäderna för att roa sig men aldrig går ut lokalt.

Min fråga: Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre? 
    här är lite alternativ som ni skulle kunna svara på.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?
  • Anonym (Ronja)

Är 40 år nu, och tappade intresset för kroglivet vid ca 27-28 års åldern. 

Nu träffar jag gärna vänner på bio, fika, promenad osv men just krogen känns trist
    sen har jag även familj så många kvällar är vi bara hemma, medan dottern sover. 

krogen är dessutom dyrt och högljutt osv. Finns ingen anledning att gå dit helt enkelt 

• mammabitch

Lite över åldersspannet men levde väl ungefär likadant då jag var där,,,

Rädd? Nej absolut inte och tar oftast cykeln hem även om det är sent.

Det är bara så mycket trevligare att umgås med människor i en miljö där jag slipper allt för hög ljudvolym, asfulla främmande människor som söker kontakt på olika sätt som de knappast kan stå för i nyktert tillstån,  det oftast finns bekväma möbler och det gör ju ingenting att det blir bra mycket billigare - knytis är ju suveränt ; )

• Anonym (Kvinna 40+)

Jag skapade en tråd för en tid sen då jag tyckte att en man jag känner beter sig konstigt som är ute på krogen varje helg o är 40 år. Då tyckte alla att jag var jättekonstig o att han var normal ?

• Anonym (För gammal)
    Anonym (Kvinna 40+) skrev 2024-08-01 18:22:52 följande:

Jag skapade en tråd för en tid sen då jag tyckte att en man jag känner beter sig konstigt som är ute på krogen varje helg o är 40 år. Då tyckte alla att jag var jättekonstig o att han var normal ?

Beror väl på vad man menar med krogen. Eftersom TS skriver musik och dans, så tolkar jag det som att han menar ett ställe med nattklubb. Tycker att det är ganska stor skillnad på att ta en öl med polarna på en pub och att gå på ett ställe med dans.
  • Anonym (tjejkväll)
    Anonym (För gammal) skrev 2024-08-01 18:33:17 följande:
    Beror väl på vad man menar med krogen. Eftersom TS skriver musik och dans, så tolkar jag det som att han menar ett ställe med nattklubb. Tycker att det är ganska stor skillnad på att ta en öl med polarna på en pub och att gå på ett ställe med dans.
    Hej jag använder det ordet som en övergripande term. 

Det är ett ställe som serverar alkohol främst en fredag lördag kväll efter kl 20.00 och köket är stängt.
    -"Finare" bistro
    -Restaurang med tema
    -Ideell förening som säljer öl och har musikunderhållning
    -pizzeria 
    -kvarterskrog
    Etc...

INTE nattklubb. Det går jag inte på själv
  • Anonym (Kvinna 40+)
    Jag menade oxå nattklubb med disco 
  • Anonym (Kvinna 40+)
    Det handlade heller inte om att gå ut med polarna för att ta en öl. Det var att man går ut ensam för att träffa folk.. dricka o dansa. Men det kanske är skillnad för att de handlade om en man?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (tjejkväll) skrev 2024-08-01 15:19:34 följande:
    Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?
    En sak som jag lagt märke till som tjejer i 30-50 års åldern verkar göra är följande.

Dom har tjejkvällar hemma hos varandra med massor av drinkar/bubbel och snacks och sitter och tjötar med varandra tills mörkret kommer och får skjuts hem av en släkting eller vän.

Under 2 år som singelkille så har jag lagt märke till att tjejer i detta åldersspann knappt går ut på krogen (pub, spelningar, karaoke, dans etc....). nu pratar jag om mindre orter som inte är Stockholm, Göteborg dvs.

Jag är genuint intresserad för jag är en kille som gillar att prata med tjejer och flörta lite men är aldrig sliskig och respekterar er.

skippa snacket om inte ha tid. Det finns massor av Varannan vecka tjejer som åker upp till storstäderna för att roa sig men aldrig går ut lokalt.

Min fråga: Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre? 
    här är lite alternativ som ni skulle kunna svara på.
    De varannan vecka-tjejer du skriver om, kanske inte är intresserade av att gå ut lokalt? De kanske hellre åker till storstan eller har kompiskvällar hemma? Är det så konstigt menar du?

Jag är 40+, gift, har barn och går på krogen kanske några gånger om året. Ibland med min man, ibland med en eller flera kompisar. Med det menar jag att vi går ut och äter och / eller tar några öl / cider. Drar ofta hem före midnatt.

Jag är inte intresserad av kroglivet på samma sätt som före 30. Då var jag periodvis ute varje helg. Det skulle jag aldrig ha tid med nu, men det handlar inte bara om tidsbrist. Jag är inte intresserad, gör hellre annat. Ibland är det kul att gå ut, men inte på det sätt som jag gjorde när jag var yngre. Jag har svårt att tro att jag skulle börja krogränna även om jag var singel. Den perioden är liksom över.
Svar på tråden Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?