Inlägg från: Anonym (Sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sådär)

Åsikter om Täby

Skolorna (kommunala) verkar inte riktigt hålla måttet. Nu kanske ni inte har barn, men det kanske kan vara intressant att veta att de typ har 3 personal på 90 fritidsbarn. Så säkerhetsmässigt känns det lite sådär.

• Anonym (Sådär)
    PH76 skrev 2024-08-02 09:20:03 följande:
    Skämtar du? Täby har ibland de bästa skolorna i landet sett till meritvärde. Vad får du din statistik ifrån? Det stämmer att det ofta är en lärare per klass, men på det så har du 2 fritidspedagog per klass.

Här har du lite faktisk fakta gällande kommunens skolor.

https://studios.statisticon.se/oj/grundskola/Data/pdf/T%C3%A4by_2023.pdf?v=1722582891178
    Ok, Statistik har jag inte, men känner en av dom som jobbar på fritids i Täby och det är under all kritik tydligen. När föräldrarna kommer och frågar efter barnen så har dom ofta ingen aning om ifall ungen ifråga är där eller ej. Men statistiken, kan man lita på den då tror du?
  • Anonym (Sådär)
    PH76 skrev 2024-08-02 12:56:50 följande:
    Sen så finns det givetvis bättre och sämre skolar här, precis som det gör i alla kommuner. Men på det stora hela så ligger Täby väldigt högt i listorna. Synd att dina vänner har hamnat i en sämre.
    Jo det vet jag. Båda mina barn har gått i gymnasiet i Täby/Danderyd och dom skolorna har jag inget att anmärka på. Men när man hör hur de yngre barnen på fritids har det så känns det inte riktigt okej. Det var nog mest det jag ville framhålla. 🙂
Svar på tråden Åsikter om Täby