Forvirrad28 skrev 2024-09-22 08:52:17 följande:
Liten uppdatering.
Allt har gått så bra som man kunnat hoppas på. Skilsmässan går framåt med allt vad de innebär, husförsäljning osv. Han har fortsatt sin terapi och vi har även börjat gå gemensamt för att reparera det som gått sönder i vår relation. Vi har en plan för hur vi ska ta oss framåt och vidare tillsamman, men det kommer ta tid.
Jag är otroligt glad för att vi satsar på varandra och vågar göra allt detta. Vi har en lång väg kvar innan allt har fallit på plats men vi älskar varandra och det kommer hjälpa oss igenom det mesta. Det har varit allt annat än enkelt och många tårar från oss båda. Vad som aldrig förändrats är dock hur vi har kämpat oss fast vid varandra.
Hans relation med barnen är lika bra som den varit innan. Absolut blev de ledsna av hela situationen men som yngsta dottern sa till honom ?Jag kommer ju alltid älska dig och vilja ha dig i mitt liv, du är ju min pappa?.
På mitt initiativ kommer vi inte flytta ihop inom loppet av minst ett år. Planen är att låta allt landa och att han får in rutinerna i vad som nu blir hans nya vardag. Likväl kommer introduktionen och umgänget mellan mig och barnen vara på paus tills timingen känns rätt.
Att ha en otrohetsaffär är fel ja, man sårar väldigt många personer genom det. Vilket inte är rättvist till de personer som blir drabbade. Det är bättre att lämna när man känner att relationen är helt död och det inte finns något mer att jobba på. Men till den personen som finner sig mott uppe i det iallafall, som kanske känner igen sig i min historia så kan jag bara säga lita på din magkänsla. Precis som med alla relationer så väljer man att vara sårbar och riskera allt, din magkänsla kommer hjälpa dig med hur stor sannolikheten är att du just råkar ut för det.
Vem vet om vi håller för alltid eller bara ett år, men jag väljer att satsa och jag hoppas att vi är varandras stora kärlek i livet.
Så dottern som kom på att hennes pappa varit otrogen säger att hon älskar sin pappa och vill ha honom i sitt liv, ja det kan man ju förstå men säger man så vet han också att han även sårat dottern men att deras förhållande fått sig en törn men att det kommer att bli bra.
Hon förstod att pappa varit otrogen att mamman fick veta det och att dom då separerar, men vet dottern att du fortfarande finns i pappans liv?
Vad tänker och tycker hon om det?
Ni ska nog inte tro att hon och eventuella fler barn tar emot dig med öppna armar
när ni ska träffas och speciellt inte att ni flyttar ihop på länge.
Väldigt få barn som förstår att ena föräldern varit otrogen (om det inte är småbarn) tycker sen att det är toppen att föräldern flyttar ihop med den som den varit otrogen med, troligtvis ska du inte räkna med att barnen välkomnar dig.
Frågan är ju vad mannen kommer att tycka om situationen när han förstår att barnen inte blir så förtjusta.
Det är nog det som kan bli det största problemet i er relation.
Han går i terapi för att han mår dåligt och säkert dåligt samvete, om barnen
reagerar negativt på er relation kommer det att bli jobbigt för honom.
Han lämnade ju inte familjen på en gång för din skull utan först när han blev påkommen. Tror att barnens reaktioner kommer att påverka hur det går för er.