Inlägg från: Anonym (Varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit där)

Den andra kvinnan - vad gör jag nu?

Forvirrad28 skrev 2024-07-30 22:03:07 följande:

Kvar är jag och jag läser allt. Vissa har kommit med mera inblick än andra. Jag vill ha honom och jag tror på en framtid tillsammans. Jag vet även att frun vill ha honom kvar, men som jag skrev så skulle jag vilja ha en inblick från någon som varit i liknande situation. Vi kommer inte skaffa gemensamma barn då ingen av oss är intresserad av det. Kommer även inte försöka ta någon mammaroll till hans barn då de är alldeles för stora för en sådan konstellation. 

Jag har sett ett par andra trådar här som är äldre där de har varit några personer som verkar ha varit med om liknande, både då i rollen som mannen men även min egna roll. Förhoppningsvis så kanske någon sådan också hittar hit och kan ge lite råd.

Moraliskt vet jag att inget av det här är rätt och jag ursäktar inte vårat beteende. Och jag kommer nog skriva om hur allt går och hur vår eventuella fortsatta relation kommer utvecklas.

Har varit i dina skor men vet inte om jag kan råda dig så mycket, då vår framtid tillsammans inte blev mer än en dröm för oss båda.  Vi var inte modiga nog och kände att hindren för oss båda var oöverkomliga. 

Om det hade varit möjligt att fortsätta vår relation som den var hade vi säkert gjort det men det blev för jobbigt att smyga och båda kände att vi ville kunna visa vår kärlek utåt. 

Våra vägar skildes och jag tror att vi båda fick hjärtesorg.  Vi har haft sporadisk kontakt under åren och varje gång ställs frågan om vi verkligen gjorde rätt. Något vi aldrig kommer att få ett svar på.
Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?