Inlägg från: stallet90 |Visa alla inlägg
  • stallet90

Lång som kvinna

Tycker personligen det är trist, eftersom långa damer är mina favoritdamer, men har förståelse för beslutet. Dock tror jag väl det är lite en åldersgrej, man lär sig uppskatta sina egenheter lite med tiden.

• stallet90
    stallet90 skrev 2024-07-30 01:14:41 följande:

Tycker personligen det är trist, eftersom långa damer är mina favoritdamer, men har förståelse för beslutet. Dock tror jag väl det är lite en åldersgrej, man lär sig uppskatta sina egenheter lite med tiden.

Ska dock förtydliga mig lite. Även fast jag har förståelse för valet så är jag helt emot det ,så länge inte längden är på ohälsosam nivå.
  • stallet90
    Anonym (En annan lång) skrev 2024-07-30 09:00:15 följande:

Detta är definitivt inte en trolltråd!
    Hemska människor som spyr ut sig saker utan koll. 

Detta är inte en ny teknik. Jag var på väg att få en sån operation för 20 ÅR SEN!! Led enormt mycket av min längd som barn. Jag var alltid längst i klassen trots att jag var ett år yngre. Killarna kom inte ikapp mig förrän nian.

Så jag fick valet att göra en operation där man satte in metallbitar i knäna så kroppen trodde att man hade växt färdigt? (som sagt 20 år sen...) Då fanns även alternativet att ge hormoner för att framkalla mensen tidigare eftersom de flesta växer mindre efter det. Min handröntgen visade en slutlängd på 186 cm vilket jag verkligen inte ville bli. Sen tog man en ny som visade 185 cm som var under gränsen och plötsligt skulle jag inte få opereras. Jag grät när jag pratade med läkaren och vi gjorde dealen att om jag inte hade fått min mens fyra månader senare som var väntetiden på operationen så fick jag opereras. Vilket jag fick och växte närmare 1 dm till. Så idag är jag 180 cm vilket känns okej. Men 185 cm hade jag inte velat bli.

Vill din dotter operera sig så låt henne göra det! 

Vad jag förstått är det mer ok att vara lång som kvinna nuförtiden än förr. Tycker annars är trist att det problematiseras så mycket att vara lång som kvinna, är ju supersnyggt! Samtidigt måste jag ha respekt för att folk känner. 
  • stallet90
    PinkSugar skrev 2024-07-30 20:21:49 följande:

Jag är en kvinna på 185 cm, jag hade ärligt talat mördat för chansen att få bli kortare. Hade jag fått reda på att mina föräldrar tackat nej till en sådan operation hade jag aldrig förlåtit dom

Nej men va trist att du känner så, det är ju så snyggt! Hoppas det kan bli mer ok att vara lång kvinna ute i samhället.
  • stallet90
    Anonym (Emmy) skrev 2024-07-31 23:32:03 följande:

Varför skulle det vara en trolltråd. Jag råkar haven vän vars pojkväns syster är 186 cm lång, tror jag. Hon fick veta av föräldrarna i vuxen ålder att hon hade erbjudits detta som barn av vården men föräldrarna sa nej. Hon blev både arg och ledsen när hon fick veta.

jag tror inte det är en trolltråd, denna operation fanns bevisligen redan för länge sedan eftersom tjejen är vuxen nu 

Blir nästan tårögd när jag läser sånt här. Undrar hur mycket Hollywood spelar in på sånt hrä? Finns ju många skumma ideer på hur saker ska va, som kommer därifrån. Hoppas de flesta långa kvinnor inte tycker så.Borde inte vara något konstigt med att en kvinna tex är 190 cm lång.
  • stallet90
    Anonym (183 cm) skrev 2024-08-01 00:25:52 följande:
    Och det tokiga är, att många stora first ladies i Hollywood var längre än sina första älskare på filmduken. Skådespelerskan fick stå på en låda när paret kysstes! Skrattande

...men då spreds ändå bilden - eftersom publiken inte visste om lådan - att mannen måste vara minst 10 cm längre än kvinnan, gärna 15. Och vanliga människor fick komplex i onödan, eller vågade rentav inte ens visa intresse för en person av motsatt kön, om detta inte stämde på dem...
    Kan förstå att Hollywood vill porträttera en verkligthet som känns normal, men det blir ju egentligen inte naturligt om det är efter normen hela tiden. Skulle gärna se en dramafilm där den kvinnliga huvudrollsinnehavaren var tydligt längre en det manliga ditot.Tror dock tyvärr när saker sticker ut så blir det en distraktion från handlingen.Tycker ändå någon borde göra det.Är ju lite edgy om inte annat :D
  • stallet90
    Mia04 skrev 2024-08-01 01:21:15 följande:

Jag valde att inte operera och jag blev 1,60 lång. Nöjd och har bara fått positiva kommentarer av min längd 

Härligt att du är en sådan förebild för låga kvinnor!
  • stallet90
    Mia04 skrev 2024-08-01 01:33:50 följande:
    Lillan gumman, lär dig stava till långa. sluta slarva med stavningen 
    Hehe, jag är man och stavningen var riktig
  • stallet90
    Anonym (183 cm) skrev 2024-08-02 14:22:45 följande:
    Här skulle det förstås stå att skådeSPELAREN - mannen - fick stå på en låda när paret kysstes! Eftersom normen som Hollywood ville sprida, var att mannen alltid måste vara en rejäl bit längre än kvinnan. Detta har sedan skapat komplex hos unga människor i onödan...
    Ja, nej det framgick av kontexten ändå, men konstigt att man inte går att redigera här.

Btw Världens största artist just nu är 180 cm långa Taylor Swift, Sverige mest välbetalda kvinnliga idrottare är 195 cm långa Isabella Haak,  Michelle Obama  är  180cm, Uma Thurman är 181 cm. OK, lite ytligt att ta upp kändisar,men ändå, det är inte fel att va lång tjej.
Svar på tråden Lång som kvinna