Inlägg från: Anonym (Långben) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Långben)

Lång som kvinna

Anonym (Sjukt) skrev 2024-07-29 18:08:03 följande:

Ni är ju helt sjuka som vill operera någon som är helt frisk. En väldigt betydande operation också. Ja vissa blir långa, andra blir korta, vissa har små bröst, andra har stora. Ska alla som inte är idealet operera sig. Lär henne uppskatta sig själv istället (vilket hon tydligen redan gör, men den självkänslan vill du förstöra genom att säga att hon inte duger till för hon är för lång). Låt henne vara som hon är

Det är sjukt att du tycker att det är sjukt. Det är vårdpersonalen som har flaggat för detta. 

Som lång kvinna kan jag säga att det inte är fördelaktigt att vara lång. Alla kläder är korta för att inte snacka om skor! Nu är jag trygg i mig själv och stör mig inte på att jag är lång (1,82).

Kroppen får arbeta mer när du är lång, särskilt ryggen och har du en tung byst kan du kallt räkna med nackproblem också.  

Vid 12 års ålder var inte ens jag 1,75 cm lång, jag var 10 cm kortare! Flickan är redan lång och ståtlig men blir hon för lång kan det bli problem.

• Anonym (Långben)
    Anonym (Va???) skrev 2024-07-29 23:42:12 följande:

Har aldrig någonsin hört talas om att det finns operationer, för att undvika att bli för lång? Det måste vara något väldigt nytt i sådant fall. Sökte av ren nyfikenhet. Men hittade inget specifikt. Låter helknäppt.
    Man undrar ju på riktigt vart samhället är på väg snart. Om det här är sant. Är hon frisk för övrigt. Förstår jag faktiskt inte. Du borde inte applicera din egen osäkerhet till din dotter. Om hon är nöjd medb sig själv.

Och jag är lång som kvinna ( 180cm). Har aldrig hört något I skolan eller från läkare annat. Om att operera sig. 
    Aldrig någonting negativt heller. Från människor i min omgivning. 

Finns mycket positivt med att vara lång som kvinna. Bland annat känner jag mig tryggare. Än om jag hade varit mindre och kortare. Blir svårare för män att försöka ge sig på oss. Det är en sak jag verkligen uppskattar. När jag är ute själv på kvällar. 

Men det är klart har man komplex och vill känna sig liten Och som att man behöver en beskyddare. Är rädd för att ingen man vill ha en. Varsegod.Det finns ju en slags norm hos män att kvinnor ska vara petita och små.  Tur för mig att jag skiter fullständigt i det. Dessutom tycker jag ändå att dom flesta killarna är korta och taniga  Det blir mer pojkaktigt/tonåring i mina ögon Ytterst sällan jag stöter på långa män. Jag tycker vi har lite för klena gener här. 
    Finns andra Europeiska länder som står för dom långa killarna. 

Det omvända finns också. Om man är väldigt kort som barn finns det tillskott att ge, särskilt korta pojkar.

• Anonym (Långben)
    Anonym (Sjukt) skrev 2024-07-30 00:14:59 följande:
    Flaggat för vad exakt. Att hon troligvis kommer bli lång. Ehh ok. 

Förstår det kan vara svårt att hitta kläder och skor så stora men det går. Inte jättelätt att hitta en bekväm bh i H kupa heller men letar jag lite så hittar jag de. Och jag vet mycket väl hur det är att ha tung byst, ja jättetung byst även. Inte särskilt smidigt alltid men fortfarande väldigt hanterbart. 

Inget allvarligt eller ens lite allvarligt problem här.
    I-landproblem som går att hantera

Hon beräknas att bli 1,85.

Om flickan vill operera sig så finner jag det onödigt att förminska problemen som ett I-landsproblem. Finner det långsökt att en läkare råder till en operation om det skulle vara ett I-landsproblem. Numera görs operationer utifrån vetenskaplig grund. Inget allvarligt problem men varför skaffa sig mer problem än vad man redan har? 

Det är viktigt att ha rätt kupa när kvinnor är långa, får flickan större tuttar än dig så är problemet större;) Det kanske är hanterbart för dig men inte för alla.
    Om det finns möjligheter till att underlätta för framtiden redan nu, varför inte? 

Sen kan man likt mig förminska brösten, men vad spelar det för roll? Längden är svårare att justera i efterhand. Tuttarna kan man forma lite hur man vill, till och med tuttarna går att kapa av ;) 

Tuttarna är ett I-landsproblem, den är alltid justerbar;)

• Anonym (Långben)
    Anonym (Sjukt) skrev 2024-07-30 01:48:18 följande:
    Ja att kapa eller förminska tuttarna är sjukt det med herregud. Guds gåva till kvinnan som du vill förstöra och ha fula ärr resten av livet. Kan du ens amma med de? Tur man inte är lesbisk iallafall, hade nog kräkts av åsynen. Förstår inte vilken frisk kvinna som frivilligt låter nån trycka in en kniv och skära bort delar av hennes bröst. Har du ingen självrespekt alls?

Ingen som sagt att läkare råder till operation och även så är det då samma typ av läkare som sa du skulle förminska dina bröst. I så fall skulle jag nog vara lite skeptisk. Kirurger gillar att operera kanske därför de kommer med idiottips. 

Här är sunt förnuft, det är inte farligt att vara lång så därför bör hon inte opereras. Det ör inte farligt att ha stora bröst så därför tar jag inte bort mina bröst (och för att det är en helt sjuk sak att göra mot sig själv).

Roligt att du blandar in Guds skapelse och att vara lesbisk i ett stycke =)

Jag kan hålla med dig om att operera längden är extremt. Har läst på och den är förenligt med risker. Trodde den var mindre riskfylld.

Gällande brösten så tror inte jag att du förstår att mina bröst var stora som fotbollar. På den tiden var jag smal som en pinne och BHar gick inte att hitta. jag såg ut som Pamela Andersson och allmänheten ifrågasatte varför jag hade opererat för stora bröst för min smala kropp.

Jag var 18 år när  operationen gjordes, både läkare och kirurg hade inte varit med om något liknande. Jag var ett extremfall.

Mina tuttar är fina och amningen gick bra. Inga synliga ärr, hade förmodligen en bra kirurg. Inga problem med nacke och rygg längre.

Självrespekt? Jag tror att man måste vara med om något liknande för att förstå. Bröst och ryggont är individuellt, utan att ha sett dina bröst så vet jag att du inte har problem med dina, du skulle inte få en operation finansierad av regionen eftersom du kan hitta BHar, jag kunde inte.

Svar på tråden Lång som kvinna