Inlägg från: Anonym (Fundering) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundering)

Lång som kvinna

Jag har ingen erfarenhet av sådan operation. Men som förälder hade jag absolut övervägt en sådan operation. Läkarna borde veta vad de rekommenderar.

Sedan är det väl bra med träning. Simning är en sport för tjejer som blir längre om man gillar den sporten. En stor andel si.mare på elitnivå är i den längden. Även om det blir mycket simning så är träningen skonsam för kroppen. Träning är ju också viktigt för musklerna runt knän/ ben.  Mycket träning och något lägre matintag gör att man inte blir lika lång som man annars skulle ha blivit. För de som tränar mycket och samtigt är växande unga är det väldigt lätt att inte få i sig tillräckligt. Har ett barn som elitidrottare och då får föräldrarna också undervisning i att barnen behöver äta bra mat och lite mer för att inte hämmas i längdtillväxten annars blir de kortare. 

• Anonym (Fundering)

Så, rådgör även med läkaren om det finns någon alternativ lösning än operation. Ifall rätt träning samt kontakt med dietist kring kosten. Jag menar inte att hon ska få någon ätstörning - men om rätt sammansatt kost just nu kan hjälpa till att bromsa längdtillväxten.

• Anonym (Fundering)

Det finns svårigheter med att vara lång. Exempelvis kan det vara svårt att hitta passande kläder eller skor. Jag är själv på gränsen 175 cm och jag kan relatera till stressen att vara för lång. Längre än många kvinnor och män.

Svar på tråden Lång som kvinna