Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Mia04 skrev 2024-08-01 14:03:06 följande:

Fast det finns väl dom som är trogna i förhållanden som inte har bra hygien heller? 

Jag duschar 1 - 2 ggr i veckan och knullar med olika kk:s ca 4-5 ggr i veckan olika kk varje gång. När jag är upptagen sånär det + min pojkvän. Så du menar att vi är äckel bara för att gillar att knulla olika personer? 

Du är nog väldigt ensam att tycka det. Du kommer nog ha ett väldigt tråkigt sexliv om du tänker så

Träffar du dina KK:s även när du är i ett förhållande, alltså? Vet din pojkvän om det? Och 4-5 gånger i veckan, hur hinner och orkar du detta..? Jag menar, det är ju inte som när man delar säng med sin partner, då kan det ju bli så ofta i början. Men du måste organisera detta, boka tid, resa till dem eller vara hemma en viss tid och vänta in dem? Har du inget annat i ditt liv?

Jag tror att det är du som är rätt ensam om din livsstil, faktiskt, eller i alla fall i den omfattningen. Om du inte trollar såklart.
  • Anonym (....)
    Kirenaj68 skrev 2024-07-28 23:22:44 följande:

Svar till TS (N).

Sex och kärlek behöver inte höra ihop. De som inleder KK-förhållanden gör ju oftast det för sexets skull. Dock håller jag med om att engångsligg och andra tillfälliga sexuella kontakter går bort. Nu är det inte aktuellt för mig eftersom jag är gift och verkligen älskar min fru, men även som ogift var jag aldrig lockad av engångsligg även om tillfällen fanns. Lite koll vill man ju ha om tjejen. Gummi i all ära, men den ger inte 100% skydd och även om sjukdomar är det sista man vill tänka på när man ligger där stenkåt och precis ska trycka in den borde man ha de i åtanke med tanke på eventuella konsekvenser. Till exempel klamydia är lurig eftersom bara 1 av 3 tre fall ger symptom. Jag läste i GP för några veckor sedan där man intervjuade en infektionsläkare som sa att ofrivillig barnlöshet i många fall har sin orsak i en symtomfri klamydia-eller gonorreinfektion. Hur många testar sig efter varje engångsligg om man är symptomfri? Inte så många, tror jag... Även syfilis kan vara symptomfri och den sjukdomen kan obehandlad verkligen ställa till det, liksom HIV. Dock brukar HIV:s primärsymptom efter 2 veckor vara flunsaliknande symptom, men hur många vet det idag?

Ja, och det blir även väldigt dyrt för skattebetalarna samt tar upp resurser i vården, när personerna senare får göra IVF-försök inom den skattefinansierade vården. Egentligen tycker jag inte att det är någon självklarhet att de ska få göra det, när de själva dragit på sig sin barnlöshet.
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.