Hjälp mig komma på rätt köl - alkoholproblem
Jag är rädd att jag på sikt kommer att bli alkoholist om jag inte gör något åt min situation.
Jag har funderat på att söka upp ett AA möte men vet inte om det är rätt väg att gå. Därför skriver jag här och hoppas på att få en knuff i rätt riktning.
Saken är den att jag "tycker om" alkohol lite för mycket. När det är fest eller liknande då kan jag inte begränsa mig. En sådan drink eller ett glas av just det vinet eller bubblet... Sen blir det ena glaset två, tre osv...
Saken är den att jag inte dricker ofta. De tillfällena där det serveras alkohol är 3-4 gånger per år typ. Men när det väl händer känner jag att jag inte kan lita på mig själv längre. Jag gjorde det igår. Vi var iväg och det blev på tok för mycket att dricka. Jag fick bryta mitt löfte mot familjen om dagens aktivitet för jag sätter mig inte bakom ratten i det skick som jag befinner mig i nu! Jag skäms och har så dåligt samvete över det jag har gjort!
Så ni som har erfarenhet att något sådant här som jag beskriver. Var får jag hjälp?
Kan jag vända mig till AA t. Ex. för stöd?
Jag vill inte bli alkoholist. Jag vill sluta dricka helt o h hållet.