Inlägg från: Anonym (Angelina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Angelina)

Han vill inte ha barnet

Jag är ledsen Ts men han vill verkligen inte ha barn. Kanske nån gån srn men troligtvis inte.  Du har redan gjort en abort tidigare pga honom.så självklart kommer han ännu en gång anse att detta är ditt ansvar .

Varför slutar du med piller överhuvudtaget?  Ni verkar ju inte vara överens om barn och Varför då sluta skydda dig när du ändå har gjort abort en gång och vet vad det innebär?  Varför gamla med ett barns liv?

Han beskyller dig för att ha lurat honom, ja må så vara , men samtidigt har ju han lurat dig att tro att han vill ha barn när han helt uppenbart inte vill ha barn alls. 

Jag fick barn med en partner som hotade med gud vet vad om.jag inte gjorde abort men jag behöll det och en fasansfull vårdnadstvist började som pågick I flera år och trasade sönder oss alla.  Motvilligt tog han ansvar men med tiden blev han en bra pappa och vårt barn är nu vuxen. Men det trauma som blev av alla år i tingsrätten och Hovrätten kommer för evigt sitta kvar i oss alla. I synnerhet sonen. Jag älskar mitt barn till döds men var det värt resan om jag hade fattat konsekvenserna?  Nej.  

• Anonym (Angelina)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 18:45:51 följande:

Och ja, jag va jätte tydlig med att min kropp balla ur och han fick all info vad läkaren sa. skulle utredas för pcsos

Han skiter I dina piller för att han redan förra gången bestämde att du skulle göra abort och därför gör han.samma sak igen. Han skyddar sig inte för att han förutsätter att du gör abort.
  • Anonym (Angelina)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 18:51:35 följande:

Hej Angelina. Därför att jag mådde så otroligt dåligt av p-pillren, jag har testat de ena och de andra. Och han vet det.. nä jag misstänker också nu att han faktiskt aldrig ville ha barn. men samtidigt pussar han mig nu, och säger pusshej åsånt. Så jag vet inte. jag är mest förtvivlad 

Han manipulerar dig till att göra abort. Han fortsätter sitt liv som vanligt med att älska dig  för att han är övertygad om att barnet ska tas bort och att han löst problemet.  
  • Anonym (Angelina)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 19:06:46 följande:

Varför är han övertygad om att jag ska ta bort? De har jag aldrig sagt högt

För att du gjorde det för hans skull förra gången. I hans värld finns inget alternativ helt enkelt.  Det är ju så han funkar tydligen med kontroll över hans liv. 
  • Anonym (Angelina)
    Tecum skrev 2024-07-28 19:07:01 följande:
    Inte för att vi har med saken att göra, men vad tvistade ni om? Ville han inte ha barnet men ändå halva vårdnaden? Varför fick/tog du inte vårdnaden? 
    Eller var det du som försökte tvinga på honom vv?

TS får helt enkelt välja mellan relationen och barnet. Och chansa på att han ändrar inställning när han står inför fullbordat faktum. Men också vara beredd på att bli ensam mamma.
    Han stämde mig på vårdnaden och då i syfte att ta hela vårdnaden , bara i ren hämnd för att jag behöll barnet mot hans vilja. I början var han totalt ointresserad av barnet men tjafsa skulle han göra ändå. Min psykiska ohälsa tog han som bevis flr hur oduglig jag var som förälder och hittade på allt att tjafsa om och anmäla mig för. Hela alltet drog ut på tiden pga alla utredningar hos soc förutom vårdnadsutredningen som tingsrätten beslutade om. Han fick inte hela vårdnaden givetvis. Vi delade den , vilket jag sa okej till redan från början. Men umgänge och allt omkring tjafsades det om in i absurdum. Det tog nästan 10 år innan han la ner allt skit. Och då började han funka som förälder. 
  • Anonym (Angelina)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-07-28 19:33:26 följande:

Förnekar inte att jag har en barnlängtan, de visste han, han visste också att jag aldrig skulle genomgå en abort igen och han visste att jag inte skulle äta mer preventivmedel. Jag går inte genom lik för att få barn, nu hamnade vi i denna sits och de jag inte förstår är varför de ska va så självklart att jag ska genomgå något fruktansvärt som jag inte själv är ansvarig til. Han kunde varit ärlig med mig då och sagt att han aldrig nånsin kan tänka sig barn nu, när han visste att jag snart skulle sluta. Vi båda har enligt mig brustit i kommunikationen.

Ni verkar båda två ha tagit för givet saker ingen av er verkar vara villig att kommunicera  om.. Där har ni ett problem och stora röda flaggor. Detta är alltså  konsekvenserna. 

Om han är så bestämd kring sitt liv som du beskriver kan du få det väldigt jobbigt med honom som pappa om han ska in och bestämma kring ert barn utan att ta hänsyn till dig  . Orkar du den fajten? 

Ärligt talat så verkar båda alternativen lika dåliga. 
Svar på tråden Han vill inte ha barnet