• rooz

    Konsumentverket-bara bluff

    Tycker att Konsumentverket är en fiktiv organisation. Inlämnad rapport på FedEx, tre månader, inget svar. Vill du ha leverans från dem, måste man lägga ut ett kort inklusive pinkod!. Hur är det möjligt att ingen reagerar. Jag lade ett kort som nästan var tomt, men ändå har någon från företaget använt mitt kort på ett spel-casino på Cypern.
    Efter polisanmälan fick jag mycket skräppost från FedEx, som exp att jag 


    vann 1000 $.
    Jag fick aldrig mina paket, efter tullavgiften skickades allt tillbaka till avsändaren, med information om att jag vägrade ta emot paketen. Detta ledde till en utdragen tvist och kamp för återbetalning. De här killarna använder ett knep, ringer när de är i närheten, avslutar snabbt och du inte hinner svara. Strax efter markerar sändningen att du inte var hemma. Även om deras recensioner nästan går i neg  ändå fortsätter företaget som vanligt.
  • Svar på tråden Konsumentverket-bara bluff
  • Tow2Mater

    FedEx betalar man ju normalt vid försändelse - dvs när man ska skicka; och alternativen är med kreditkort och säkerhetskod. Det finns inget alternativ med kort med pinkod. Har du fått en leverans med en link där du kan lägga in ditt kort med pinkod för att betala för att ta emot ett paket, har du kanske blivit lurad/scammad? 

    Vet det inte hade att göra med din fråga om Konsumentverket, men iallafall.

  • rooz
    Du förstår så dåligt, att nästan alla kunder är lurade som bevisar deras feedback. Då är konsumentverkets uppdrag att ingripa.
  • Anonym (r)
    rooz skrev 2024-07-28 11:39:43 följande:
    Du förstår så dåligt, att nästan alla kunder är lurade som bevisar deras feedback. Då är konsumentverkets uppdrag att ingripa.
    Vi förstår dåligt för du är inte ett dugg tydlig.
  • Anonym (P)
    rooz skrev 2024-07-28 11:39:43 följande:
    Du förstår så dåligt, att nästan alla kunder är lurade som bevisar deras feedback. Då är konsumentverkets uppdrag att ingripa.
    Nöstan alla kunder är lurade? vad baserar du det på? Nej, konsumentverkets uppdrag är inte att ingripa bara för att du inte förstått. Man har ett egenansvar som kund. 
  • Anonym (X)

    Fedex är ett ameríkanskt företag. 

  • Anonym (Pektin)

    Jag fattar, det där med FedEx och Konsumentverket låter som en riktig mardröm! Helt sjukt att de bad om ditt kort och pinkod, och sen använde det på ett casino! Bra att du polisanmälde, men trist att du fick massa skräppost efteråt.


    Det är ju inte klokt att dina paket skickades tillbaka fast du betalade tullavgiften, och att du måste kämpa för att få tillbaka pengarna. Och sen att de ringde och la på snabbt så det ser ut som du inte var hemma ? snacka om dåligt!


    Hoppas verkligen att allt löser sig snart och att både FedEx och Konsumentverket skärper sig. Och kom ihåg:


    "Berätta för FedEx att skärpa sig, så kanske du får ditt paket på ett kick. Låt inte ilskan sabba din dag, skicka ett rim och få ett skratt tillbaks!"

Svar på tråden Konsumentverket-bara bluff